Már csak a tévé népszerűbb a netes hírportáloknál

2010.03.05. 10:59
A Pew Kutatóintézet legfrissebb jelentése szerint az internetes hírportálok már a harmadik legnépszerűbb olyan csatornának számítanak, amelyen keresztül az amerikaiak a mindennapi hírekről tájékozódnak, ami a hírfogyasztási szokások jelentős átalakulásának és a közösségi oldalaknak köszönhető.

A kutatás szerint minden tíz emberből hat böngész online forrásokat a hírek miatt napi rendszerességgel, 71% pedig legalább alkalmanként, amivel az internetes hírportálok maguk mögé utasították a nemzeti és helyi hírlapokat és a rádióállomásokat is. A dobogó első és második helyén az országos és helyi tévécsatornák állnak. Az amerikaiak elsöprő többsége, mintegy 92%-a egyszerre több forrásból is tájékozódik, és mindössze 7% azoknak az aránya, akik egyetlen médiafelületről elégítik ki a napi hírigényüket az eredmények szerint, ők pedig általában az internetet vagy a helyi televíziókat választják.

A legnépszerűbbek a Google News, az AOL és a Topix hírportáljai, amelyeket az online híreket böngészők körülbelül fele keres fel egy átlagos napon, de jól teljesítenek a hagyományos hírügynökségek oldalai is, amelyeknek offline változata is létezik, például a CNN, a BBC és a helyi vagy országos lapok.

A mobilkommunikációs technológiák elterjedésével az emberek hírolvasási szokásai jelentősen megváltoztak, hívja fel a figyelmet a tanulmány. Jelenleg a mobiltelefon-tulajdonosok 33 százaléka olvas híreket mobilján, a felhasználók több mint harmada, 37 százalék pedig aktívan is részt vesz a folyamatban, akár a hírek létrehozásával, kommentálásával vagy közösségi oldalakon való terjesztésével. Kiderült az is, hogy az online hírolvasók háromnegyede kap híreket emailen, és több mint fele oszt meg ismerőseivel linkeket emailen vagy közösségi oldalakon, a hírek olvasása tehát egyre inkább egyfajta közösségi tevékenységgé válik.

"Azoknak, akik folyamatosan vágynak az információkra, a hírolvasás egyre inkább tértől, időtől és eszköztől független tevékenységgé válik" - nyilatkozta Kristen Purcell, a Pew Kutatóintézet kutatásáért felelős helyettes igazgatója. "Egyre több mohó másodlagos hírfogyasztó gyűlik azok köré, akik aktívan részt vesznek a hírek közösségi terjesztésében" - mondta. Paul Gillin blogger így nyilatkozott a TechNewsWorldnek: "Azt hiszem, az a legnagyobb változás, hogy az emberek egyre több hírhez jutnak hozzá ismerőseiken keresztül. A Facebook és a Twitter nagyon meghatározó hírforrássá váltak." Ennek oka szerinte az lehet, hogy amíg a híroldalak saját tartalmaikat kínálják fel a felhasználónak, addig például a Twitteren az őket leginkább érdeklő forrásokat szabadon és könnyen válogathatják ki.

Sreenath Sreenivasan, a Kolumbia Egyetem dékánja szerint a jövőben "a híroldalaknak sokkal jobban kell majd törekedniük az olvasóikkal történő kommunikációra, hogy biztosak lehessenek benne, őket választják majd a számos felkínált választási lehetőség miatt. Sokkal jobban figyelemmel kell majd követniük az új technológiákat." A kutatók rámutattak, hogy a cégeknek óriási lehetőséget kínálna az, ha sikerülne belépniük a közösségi oldalakra és befolyásolniuk azt a folyamatot, amely a hírekhez irányítja az embereket.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM