Megint újítani készül a Facebook

2010.03.30. 11:09
A Facebook ismét adatvédelmi irányelveinek megváltoztatására és új alkalmazások bemutatására készül, ezúttal azonban jó előre tájékoztatják a felhasználókat, elkerülendő a korábbiakhoz hasonló botrányokat és felháborodást.

Pénteken Michael Richter, a Facebook egyik hivatalnoka egy blogbejegyzésben annyit mondott el a felhasználói szerződés módosításának okairól, hogy a felhasználók hamarosan új szolgáltatások bevezetésére számíthatnak, de ennél többet nem árult el. Közlése szerint az Adatvédelmi Nyilatkozatot és a Felhasználói Jogok és Kötelezettségek Nyilatkozatát is átszabják majd.

"Az új szolgáltatások közül még nincs mindegyik készen, sőt, van, amelyiket még el sem kezdtük megcsinálni. Egyértelműen meghatároztunk azonban néhány olyan módszert, amiknek a segítségével izgalmasabbá tehetjük a mindennapi kapcsolattartást és a tartalommegosztást" - mondta el Richter. A változtatások érintik többek között a már régebb óta várt helymeghatározásra alkalmas funkciót is, amely azonban még szintén nem elérhető az oldalon. "Az alapötlet az volt, hogy a megosztott tartalmakhoz hozzákapcsoljuk az információt a tartózkodási helyről. Most azonban támadt néhány izgalmasabb ötletünk" - írja a fejlesztő.

A további változtatások azt is jelzik, hogy a Facebook nyitni kíván a független alkalmazások és weboldalak irányába. Az új feltételek alapján nagyobb szabadságot és előzetes engedélyt kaphatnának azok a fejlesztők, akik a Facebook rendszerén szeretnének információkat szerezni bejelentkezett felhasználóikról. Richter elmondása szerint ezt egyelőre csak partnereik egy kis, válogatott csoportjának tennék lehetővé, a cél pedig az, hogy a felhasználóknak nagyobb kényelmet biztosítsanak böngészés közben. A feltételek persze magukban foglalják azt is, hogy amennyiben a felhasználó nem engedélyezi az információk megosztását, a partneroldalaknak kötelesek minden információt kitörölni rendszerükből. A fejlesztőknek emellett tilos lesz olyan további hálózatokkal megosztaniuk az adatokat, mint például a Google.

Kérdéses azonban, hogy a Facebook hogyan tudná betartatni ezeket a feltételeket, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy minden partnerük elfogadja és maradéktalanul majd a szabályokat, azt pedig a múltban ők is elismerték, hogy a betartatásuk gyakorlatilag lehetetlen. Richter emellett nem sok részletet árult el az új szolgáltatásokat illetően sem.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM