Félmilliárd dollárért vett játékfejlesztő céget a Disney

2010.07.28. 17:03
A Disney 563,2 millió dollárért (122 milliárd forint) vásárolta fela Playdom fejlesztőcéget, ami közösségi oldalakon futó játékok készítésével foglalkozik.

A cég legismertebb játékai, a Social City és a Sorority Life a Facebookon és a MySpace-en több mint 40 millió havi aktív játékost vonzanak – bár a játékok ingyenesek, a kisebb-nagyobb kiegészítők vásárlásával szép bevételt termelnek (és persze remek hirdetési felületet is biztosítanak).

A félmilliárdos vételár mellett a Playdom részványesei további 200 millió dollárt kapnak, ha év végén a cég pénzügyi eredményei a Disney reményeinek megfelelően alakulnak. A Disney egyébként az elmúlt pár évben agresszívan nyomul a játékiparban, ahol a hardcore réteg helyett az alkalmi játékosok tömegeire hajt. Legutóbb az iPhone-os zenejáték TapTap Revenge fejlesztőjét, a Tauloust, illetve a gyerekeknek szánt, online játékba oltott közösségi oldalt, a Club Penguint vették meg – előbbit nem publikus összegért, utóbbit 350 millió dollárért.

A Playdom felvásárlásával a közösségi oldalakra játékokat fejlesztő nagy cégek közül csak a piacvezető Zynga maradt független (a harmadik nagyot, a Playfish-t az Electronic Arts vette meg tavaly 275 millióért). A Disney részvényárfolyama egyébként 12 százalékot esett az üzlet bejelentése után.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM