Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA TubeMogulused nevű, online marketinganalízissel foglalkozó cég most közzétette a legjobban kereső amatőr YouTube-hírességek listáját. Ezen a toplistán csak olyanok szerepelnek, akiknek a hirdetéseit a YouTube partnerprogramja kezeli médiaügynökségek helyett.
A toplista nagy részét videobloggerek és standup-humoristák foglalják el, akik fillérekből, gyakorlatilag egy szál olcsó digitális kamerával és egy egyszerűbb vágóprogrammal készítik a videóikat. A listát Shane Dawson, 22 éves amerikai parodista vezeti, akinek a csatornájára 1,8 millióan vannak feliratkozva, és 2008. márciusi csatlakozása óta 358 millió alkalommal nézték meg a videóit. Hetente tesz fel új epizódot a DawsonTV nevű sorozatából, amivel 2009 júliusa óta 315 ezer dollárt (69 millió forintot) keresett.
A top10 utolsó helyére még éppen be lehetett kerülni 100 ezer dollár feletti bevétellel, ez Natalie Tran videobloggernek sikerült. Az ausztrál hölgy bejegyzéseit 750 ezren követik figyelemmel a videomegosztón.
A YouTube partnerprogramja egyébként 2008 óta fut, elég magas nézettség mellett, és szigorúan csak saját videók feltöltésével lehet jelentkezni, és aki bekerül, annak semmi dolga nincs, csak számolgatni a videók mellett egyébként is megjelenő reklámokból leeső részesedést. A Google nem titkolt célja ezzel a programmal az, hogy magához kösse az óriási nézettséget hozó amatőrvideós YouTube-sztárokat.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM