Teréz
9 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

Újjászületik a Twitter

2010.09.15. 12:52
Magyar idő szerint hajnalban bemutatkozott a Twitter új felülete, ami pont olyan lett, amilyennek régóta pletykálják: sokkal látványosabb, kicsit facebookos, a szimpla szöveges üzenetektől a beágyazott képek és videók felé mozduló.

A legnagyobb változás, hogy az egymás alatt sorakozó twitek folyama mellé bejön egy plusz hasáb a jobb oldalon, ahol egyrészt videók és képek, másrészt az aktuálisan kijelölt twittel kapcsolatos információk (válaszok, retweetek, a feladó rövid profilja, a témához kapcsolódó üzenetek másoktól) jelennek meg. A Twitter 16 partnercéggel állapodott meg (köztük van a DeviantArt, a Flickr, a Justin.TV, a Ustream, a Vimeo, és a YouTube), hogy átvegyen, és az oldalába beágyazzon tőlük származó képeket, videókat vagy videostreameket. Amellett hogy ez megkönnyíti a kép- és videomegosztást (eddig ez szimpla linkeléssel ment), remek felületet biztosít hirdetéseknek is.

A Twitter növekedése és sikere töretlen az indulása óta, mára elérték a 145 millió regisztrált felhasználót, amihez naponta 370 ezer újonc csatlakozik. Persze ez nem feltétlenül jelent tényleg ennyi felhasználót, hiszen egy ember bármennyi twittercsatornát nyithat, és rengeteg a kíváncsiságból kipróbált, aztán elhagyott Twitter-account, és a napi 90 millió új twitteres üzenet jelentős része is spam.

A népszerűséget azonban eddig nemigen sikerült a cégnek pénzre váltani, hiába próbálkoztak többféle hirdetési modellel is. El is terjedt a pletyka, hogy nem is törekednek különösebben arra, hogy nyereségesek legyenek, csak a látogatottságot akarják felfújni, hogy aztán milliárdokért adják el a szolgáltatást valamelyik netes óriáscégnek. Erre rácáfol a mostani lépés, ami a jobban áttekinthető, a Facebookhoz hasonló felületével szinte megágyaz a hirdetéseknek, és a felhasználókat (akik eddig az oldalról kifelé mutató linkekre kattintgattak), a beágyazott képekkel és videókkal az oldalon belül tartja.

Az új felületet egyelőre csak egy San Fransicó-i sajtóbemutatón mutatták meg, a felhasználók számára fokozatosan a következő napokban kapcsolják be, nehogy a hirtelen megnövekedő terhelés gondokat okozzon szerveroldalon.