Hortenzia, Gergő
-1 °C
8 °C

A zavaró hirdetések is hatékonyak

2004.09.11. 16:05
Számos tanulmány kimutatta már, hogy az internetezők nem kedvelik a váratlanul előbukkanó reklámokat, a pornót meg potencianövelőket hirdető spameket, és azokat a weboldalakat, amelyek csak regisztrációval elérhetőek. Sokan talán azt hiszik, hogy e gyűlöletes dolgokat jobb lenne betiltani, hiszen úgysem lehetnek hatékonyak. Tévednek. Ezek a legjobban működő online hirdetések.
Az online marketing világában számos téveszme kering a spamekről és a váratlanul felbukkanó popup reklámokról. Az egyik ilyen mítosz, hogy a spam azért nem működik, mert senki sem olyan idióta, hogy bedőljön a pénisznövelő tablettát, szélsőségesen kedvező jelzáloghitelt és egyéb irreális ajánlatokat hirdető emaileknek. Pedig a spam kitűnően működik, mégpedig igen egyszerű módon: mivel szinte ingyen lehet több millió email elküldeni, a spamelők nagyon kis kattintási aránnyal is sikeresek, mondta el a Wired magazinnak David Schwartz, az online viselkedést kutató Claria cég értékesítési igazgatója. Míg a postai megrendeléssel működő katalógusáruházak esetében már az is nagy sikernek számít, ha az olvasók két százaléka vásárol valamit, a spamelők már 0,1 százalékkal is nagyon sok pénzt kereshetnek.

A Direct Marketing Association tanulmánya szerint a fogyasztók 2003-ban harminckétmilliárd dollárt költöttek el emailben meghirdetett termékekre. A sikerért persze igen komoly árat fizetünk, hiszen ma már az összes email több mint fele spam, és a kéretlen levelek szűrése nagyon sok pénzt felemészt. Talán abban bízhatunk, hogy a szűrőprogramok egyre pontosabbak lesznek, és a szolgáltatók segítségével megszabadulhatunk a levélszeméttől.

Pofátlan hirdetők

Szintén nem igaz, hogy az arcunkba mászó popup hirdetéseket a többség eleve kiiktatja, vagy a reklámozott termék megtekintése nélkül bezárja az ablakot. Micheal Bailey, a GSD&M hirdetési cég szakértője elmondta: az előbukkanó ablakokra öt-tíz százalékkal többen kattintanak, mint a hagyományos reklámcsíkokra. A Dinamic Logic tanulmánya szerint az emberek kétharmada utálja az előugró vagy a háttérben megnyíló (pop-under) hirdetéseket, viszont Bailey szerint a megoldás éppen a kellemetlensége miatt sikeres, mivel jobban felkeltik az emberek figyelmét.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?