Kristóf, Jakab
19 °C
34 °C

Elözönlik a netet a kínaiak

2008.07.29. 17:05
Egyre többen neteznek Kínában, és bár az online szolgáltatásokat még kevesen veszik igénybe, az elemzők bíznak abban, hogy a térség lehet az „új Kalifornia”.

A BDA elemzőcég szerint Kínából csatlakozik rá a legtöbb ember az internetre. Az eredményt konkrét számok nem támasztják még alá, csak egy következtetés: azt tudni lehet, hogy 2007 végén 210 millió online kínai volt. A New York-i székhelyű AC Nielsen szerint ugyanebben az időszakban 216 millió amerikai állampolgár csatlakozott az internetre. A BDA szerint ha a piacon olyan ütemben növekedtek tovább, mint az elmúlt néhány évben, akkor mostanra már mindenképp több kínai netezik, mint ahány amerikai. A penetráció természeten sokkal alacsonyabb: az Egyesült Államokban ugyanis 300 millióan, az ázsiai országban pedig 1,33 milliárdan laknak, tehát 70 százalékos elterjedtség áll szemben a 17 százalékossal.

Az eredmény tehát még csak egy becslésen alapul, ráadásul önmagában nem is mond sokat: a BDA szerint ugyanis a weblapok minőségében, tartalmában, a hirdetésekben, az online kereskedelemben sokkal jobban áll Amerika. Ugyanakkor Kínában várhatóan a következő években ugrásszerűen megnő a vásárlási kedv, az elemzőcég legalábbis erre számít.

A BDA vezetője, Duncan Clark elmondta, hogy a mobilpiacon is tovább nőtt Kína előnye, mostanra már 560 millió előfizető van az országban. Ráadásul ezek a felhasználók egyre több szolgáltatást vesznek igénybe. „Mostantól azonban az internetezők számát tekintve is aranyérmes az ország”, lelkesedett Clark, aki szerint továbbra is jelentős növekedés várható.

A penetráció növekedése Kína hasznára lehet, hiszen egy modern országnak szüksége van a tájékozott állampolgárokra, még ha arról Clark nem is beszél, hogy Peking központilag határozza meg, miről kell és miről nem kell tudniuk a kínaiaknak. Mindenesetre a szakember abban bízik, hogy az ország lehet az „új Kalifornia”, egy olyan informatikai központ, aminek komoly beleszólása lehet a világ it-szektorának alakulásába

Egyelőre azonban az online játékok, az msn-szerű alkalmazások, a tartalomletöltés, tehát a felhasználás a növekedés motorja, és nem a fejlesztés.