Cecília
7 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

A YouTube a forgatókönyvírók sztrájkjának nyertese

2008.01.14. 10:30
Több mint két hónapja tart az amerikai forgatókönyvíró szakszervezet sztrájkja, ami miatt egy sor népszerű tévérorozatot kellett felfüggeszteni, és a Golden Globe díjátadó gála is elmaradt. A Nielsen Online piacelemző cég szerint ez a videómegosztó oldalaknak tett a legjobbat: van olyan szájt, aminek megduplázódott a forgalma a sztrájk alatt. Az írók nélkül meggyengült tévétől a YouTube-hoz és társaihoz fordult a közönség.

Érdekes módon a sztárjk miatt érkező új online videófogyasztók inkább a kisebb hálózatok látogatottságának tett jót. A piacvezető YouTube forgalma tavaly november óta 18 százalékkal nőtt, míg például a Sony által futtatott Crackle ezalatt megduplázta a látogatói számát. "Ez a növekedési ütem sokkal nagyobb, mint azt ilyen rövid időszak alatt várhatnánk; a sztrájkot tartjuk a legvalószínűbb lehetséges oknak" - mondja a BBC-nek Alex Burmaster, a Nielsen elemzője.

2007-ben az internetezők közel fele (pontosan 48 százaléka) látogatott meg videómegosztó oldalakat, 15 százalékul pedig napi rendszerességgel nézett ilyen videókat. A férfiak között kicsit népszerűbbek az online videók, mint a nők körében (53, illetve 43 százalék), de az igazi törzsközönséget a fiatalok jelentik: a harminc év alattiak 70 százaléka látogatott tavaly videómegosztó oldalakat Amerikában.

A felmérés szerint a videómegosztók elhozták az amatőr házivideók reneszánszát is; az amerikaiak 22 százaléka készít hobbivideókat, és 14 százalékuk ezt az interneten közkinccsé is teszi.