További Net cikkek
A szálláshely-szolgáltatók a következő 12 hónapban nagyobb szerepet szánnak az internetes értékesítésnek és az internetes marketingnek, de a válaszok alapján az interneten keresztüli kutatás és levelezés a jövőben is megőrzi a dominanciáját.
A közlekedési társaságok jelenleg elsősorban adattovábbításra és levelezésre használják a világhálót. Az internet üzleti alkalmazása körükben még nem terjedt el széles körben, de a kapott válaszok azt mutatják, hogy a vállalkozások egy része mindenképpen tervezi azok internetes használatát.
A mintában szereplő utazási irodák és utazásszervezők mintegy 33 százaléka már rendelkezik internetes stratégiával, 38 százaléka 1-2 éven belül tervezi annak kialakítását. A közlekedési társaságoknál ez az arány 30 százalék és 60 százalék.
Az előző negyedéves kutatás alapján a válaszadó szállodák nagyobb részében elérhető az interneten keresztüli szobafoglalás. Véleményük szerint az elektronikus szobafoglalások jelenleg már a forgalom 6-7 százalékát adják, ami a következő egy évben várhatóan tovább fog emelkedni.
A közlekedési cégek közül egyik sem jelezte, hogy jelenleg az interneten keresztül elérhetővé tenne jegyrendelési ill. helyfoglalási szolgáltatást, viszont a következő 12 hónapban majdnem minden harmadik válaszoló tervezi ezirányú fejlesztéseinek beindítását. Az internetes üzleti megoldások bevezetését forráshiánnyal, kis mértékű érdeklődéssel és a beruházás megtérülésének hiányával magyarázzák.
A kereskedelmi szálláshelyek 30 százaléka már vásárolt elektronikus piactérről, döntő többségük magyar oldalakat keresett fel. A szállodák 58 százaléka már kapott megrendelést a már említett oldalakról. A magyar szállodákat egyaránt keresték hazai és nemzetközi oldalakról szobafoglalási, ill. információgyűjtési szempontból.
A kereskedelmi szálláshelyek 30 százaléka, az utazási irodák 35 százaléka és a közlekedési társaságok 50 százaléka az elektronikus aláírás egyértelműen pozitív hatását jelezte. Az első két kategóriában a válaszadók 33, illetve 39 százaléka közömbösnek ítélte a digitális azonosító hatását, míg a személyszállítással foglalkozó társaságoknak csak 10 százaléka vélekedett úgy, hogy a cég üzletmenetében az újfajta hitelesítési mód nem éreztetni majd hatását.
|