Konrád
5 °C
17 °C

Továbbra is a Google a web királya

2008.12.22. 14:15
Sosem volt még ekkora a Google fölénye az online keresések piacán, mint most - derül ki a Comscore novemberi statisztikájából.

A cég az amerikai netezők keresési szokásait figyeli havonta. Novemberben 63,5 százalékos piaci részesedést mért a Google-nél, 20,4 százalékot a Yahoo-nál, és 8,3-at a Microsoftnál. Egy év alatt nagyjából öt százalékot nőtt a Google már addig is nyomasztó fölénye a két legnagyobb vetélytárs rovására – ráadásul ezek amerikai adatok, Európában még erősebb a Google, és gyengébb a másik kettő.

Külön érdekesség, hogy a Google kereséseinek több mint a negyedét a YouTube adja (egy éve 17 százalék volt ez az adat), így a videómegosztó önmagában is jelentős szereplő lenne a keresők piacán.

A CNN szakértői szerint a Google terjeszkedése valószínűleg a 80-90 százalékos piaci részesedés eléréséig meg sem fog állni; a konkurensek egyetlen életképes terve ez ellen az összefogás lehet, például a Microsoft és a Yahoo lassan egy éve húzódó összeolvadása.

Az online hirdetések piacán szintén a Google a piacvezető, derül ki az Attributor felméréséből. A két hirdetésszervező ágazat, a forgalmasabb oldalakkal és nagyobb hirdetőkkel dolgozó DoubleClick (hárommilliárd dollárért vásárolta fel a Google a céget) és a kisebb oldalakra, blogokra specializált AdSense összesen 56,5 százalékos részesedést hozott össze novemberben a Google-nak.

Havi egymillió látogató feletti oldalaknál a Doubleclick háromszorosan múlja felül a legerősebb konkurensét, míg a milliós forgalom alatti kategóriában az AdSense hétszeres részesedést produkál a második helyezetthez képest.

Az összetett listán a második helyen a Yahoo áll, valamivel 10 százalék alatti piaci részesedéssel, a harmadik egy új versenyző, az élvonalba idén berobbant Revenue Science, aztán az AOL, a Microsoft, és a ValueClick következik. Ha a Google és a Microsoft részesedésének arányát megnézzük (tizenöt az egyhez), mindjárt érthető lesz, miért próbálnak Redmondban olyan elkeseredetten erősíteni az online hirdetési bizniszben, és miért volt óriási hiba annak idején, hogy nem licitálták felül a Google-t a DoubleClick felvásárlásánál. (Ezek persze nem pontos adatok, az Attributor 75 millió weboldal forgalmát figyeli, és ez alapján becsül.)