További Net cikkek
Telefonos ügyintézést akar a szakértő
A szolgáltatások online vitelére fordított idő és pénzeszközök helyett a brit kormánynak a hagyományos kapcsolati módszerekre kellene összpontosítania, például a telefonra és a személyes ügyintézésre, véli a szakértő.
A kormányzati hivatalnokok szerint az online közszolgálattal nem a hagyományos kapcsolattartást akarják felváltani. Azon vannak, hogy a elérhetőség számos formáját nyújtsák - jelentette ki a brit e-nagykövet hivatalának szóvivője.
Ken D'Rosario belülről ismeri a hivatalok működését. 20 évig volt köztisztviselő, először az államkincstárban, majd a távközlési hivatalnál, nagy kormányzati projekteket felügyelve. Megunva, hogy felesleges a véleménye, inkább átlépett a magánszektorba. Az Alcatel üzleti ágaként alakult NextiraOne-nél a kormányzati projektek kezelése a feladata.
A brit kormányzatra a közhivatali feladatok 2005-ös internetre vitelének megcélzása óta zúdul megsemmisítő kritika. Sir John Bourn, a brit számvevőszék elnöke korábban kijelentette, sokat kell még tenni az internetes technológia valódi lehetőségeinek kiaknázásához. Emellett aggodalmának adott hangot, hogy az adófizetők pénzét az elektronikus hivatalok beindítására pocsékolják el.
Kevesen érnek el keveset
Jelenleg Nagy-Britannia lakosságának 11 százaléka kapcsolódik az e-kormányzati oldalakra. Ken D'Rosario szerint nem sikerül tartani a 2005-re kitűzött célt, a közhivatalok teljes elektronikus elérhetőségét. Sőt szerinte a kormányzat már azt keresi, hogyan ismerhetnék ezt el. Talán 70 százalékos készültségre számíthatnak, de a szakértő szerint mér ez is optimista jóslat.
Időközben beindultak kísérleti projektek, hogy javítsák a polgárokkal való interakciót. Liverpoolban egy e-szavazási kezdeményezést terveznek, ahol a lakosság mobiltelefon és SMS segítségével adhatná le a szavazatát.
Ugyanígy egy speciális weboldalon át az önálló tevékenységet folytató polgárok online adhatnák be az adóbevallásukat, amit mindig is a web kiváló alkalmazási lehetőségeként emlegettek. Ennek ellenére csak az érintettek töredéke vette igénybe a lehetőséget.
Nehéz megtalálni a keresett információt
Az embereknek igazából segítségre volna szükségük, valakire aki át tudja navigálni őket a rubrikák tengerén - véli Ken D'Rosario. Még az vezető e-kormányzati portálnak, az UK Online-nak sem sikerül eljuttatni a polgárokhoz azt az információt, amire szükségük van.
Ha valaki azt keresi, hogy mennyi lesz a helyi adója, informatikai végzettséggel 10-15 percig tart előbányászni a megfelelő oldalt - mondta a szakértő. A csillogó portálok építése helyett a kormánynak vissza kell térnie az alapokhoz, és azt kell biztosítania, hogy a polgárok által igényelt információkat könnyen le lehessen kérni.
Az UK Online oldalt a felhasználói visszajelzések alapján nemrégiben átalakították.