Félmilliárd forintért vásárolta meg az Euroweb az Internetto online lap nevét és kiadási jogát az IDG Hungarytól, mondta el kérdésünkre Bíró István, az IDG Hungary ügyvezető igazgatója. Az összeg szokatlanul magas az Internetto nézettségéhez képest: a lapot körülbelül egy éve nem auditálják hivatalosan, az utolsó méréseken tízezer körüli napi nézettséget produkált. A lap árát azonban nemcsak nézettsége, hanem ismertsége is meghatározta: az Internetto volt az első magyar online újság. A lap 1995-ös alapításától kezdve jó pár éven át egyeduralkodónak számított a hazai online tartalompiacon - az internetről még ma is sokan az Internettóra asszociálnak.
|
|
A tulajdonosváltás nem jelent változást az Internetto szerkesztőségének működésében, a munkatársak egyelőre az IDG alkalmazásában maradnak, mondta Bíró István. A lap eladásának oka, hogy az IDG számítástechnikai lapkiadó, a nem tisztán IT-vel foglalkozó Internetto pedig nem illett a cég profiljába. A lap technikai hátterét továbbra is az IDG biztosítja, a szerkesztőség is marad a helyén. Az IDG és az Euroweb hamarosan közös vállalatot alapít, ebbe fektet majd az Euroweb további félmilliárd forintot, és az új cég veszi majd át az Internetto munkatársait. A létrehozandó vegyesvállalatba más cégek is beszállhatnak - nyilatkozta Bíró István az Indexnek.
A gombhoz varrnak kabátot
Értesüléseink szerint az Euroweb egyesíteni fogja tartalomszolgáltatással foglalkozó vállalkozásait, a cég tulajdonában van ugyanis a tavaly májusban alapított Planet Internet Rt. Az Euroweb-tulajdonos holland KPN távközlési vállalat Belgiumban és Hollandiában már működtet Planet Internet néven tartalomszolgáltatást. A magyar Planet Internet még nem kezdett tartalomszolgáltatásba, menedzsmentje azonban már van, míg az Internetto működő szerkesztőséggel rendelkezik. Mihalszky Zoltán, a Planet Internet Rt. vezérigazgatója nem kívánt reagálni értesülésünkre. Arra a kérdésre sem kívánt válaszolni, hogy cége mikor kezd tartalomszolgáltatásba, mint mondta, Törő Csaba, az Euroweb jelenleg külföldön tartózkodó vezérigazgatója illetékes ebben a kérdésben. Őt is felhivtuk, de nem kívánta kommentálni értesüléseinket.
Ősrobbanás után
Nem a mostani az első alkalom, hogy szó esik az Internetto eladásáról. Már a lap hőskorában is érezhető volt, hogy az Internetto nem illik az IDG többi lapja közé. 1999 elején a hírek szerint az amerikai anyavállalat az Internetto eladását fontolgatta, ezért májusban a szerkesztőség vezető munkatársaiból alakult URL Consulting vételi ajánlatot nyújtott be az eredetileg Nyírő András által kitalált Internetto névre. Bíró István néhány nap múlva szerkesztőségi értekezleten jelentette be, hogy a név nem eladó, és nem kíván együtt dolgozni az ajánlattevőkkel. Ekkor esett meg az emlékezetes szakítás az IDG és a lap akkor még Nyírő András által vezetett szerkesztősége között. Bírónak maradt az Internetto név, a szerkesztőség pedig Index néven új lapot alapított.
Az Index nézettsége azóta stabilan emelkedett, jelenleg napi 140 ezer látogatója és több mint 500 ezer oldalletöltése van a legolvasottabb magyar online lapnak. Az Internetto szerkesztőségének tagjai eközben gyakran cserélődtek, a lap nézettsége pedig tízezer körül maradt. Egyelőre kérdéses, mennyire járt jól az Euroweb az Internettóval, mely egyesek szerint bejáratott, mások szerint lejáratott név.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!