A Porto Allegre-i egyházmegye vezetője, a 79 éves Dom Altamiro püspök tavaly kezdett el internetezni, amikor híre ment, hogy a pápa halálos beteg. Dom Altamiro aggódva olvasgatta mindennap az online hírforrásokat: a pápa meggyógyult, a püspök pedig rászokott az internetezésre. "A pápa már 1982-ben arra szólított fel minket, hogy találjunk új csatornákat üzenetünk terjesztéséhez. Pont ezért indítottunk internetszolgáltatást, hogy online is hirdessük az igét." - mondta Irineu Brand atya, a püspök materiális ügyeit intéző egyházfi. Dom Altamiro most a világ első egyház által alapított internetszolgáltatójának vezetője.
A hirdetési bevételekből fenntartott szolgáltatás előfizetői bejelentkezés után az egyház Catolico.com.br nevű portálján találják magukat, ahol e-mailezhetnek, elolvashatják az aznapi prédikációt, adakozhatnak jótékony célra, vagy gipsz Madonna-szobrokat, Bibliákat és kitűzőket vásárolhatnak az online boltban.
A szolgáltatás létrehozásához szükséges összeget három helyi cég adta össze, egy helybéli számítógépbolt pedig hamarosan Catolico márkanevű számítógépek árusításába kezd. Az internetszolgáltatás nyereségét az egyház jótékony célra fordítja majd. A hirdetők szeretik a katolikus portált, mivel a Catolico egyesíti magában az ingyenes internetszolgáltatók vonzerejét a katolikus hit újonnan támadt népszerűségével. A NetGratuita ingyenes szolgáltató két hét alatt 830 ezer új felhasználót regisztrált, a rivális iG pedig első három hete alatt 420 ezer új előfizetőt gyűjtött. A katolikus egyház újonnan támadt népszerűségét a "Karizmatikus Megújulás" nevű mozgalomnak köszönheti, amely átvette az evangélikus prédikátorok laza stílusát és popzenével kísért szertartásait. Az arculatváltás egyik kulcsembere a 33 éves Marcelo Rossi atya, aki korábban tornatanár volt. Marcelo atya szabadtéri miséjén tavaly 600 ezer hívő énekelt és táncolt, első albuma, az "Istent dicsőítő dalok" 3,7 millió eladott példánnyal minden idők legnépszerűbb brazil albuma lett.