Jegyzetelő script
A projekt keretében 17 számítógép-felhasználót arra kértek, keressenek fel másfél tucat weboldalt, és ott viselkedjenek az érdeklődésüknek megfelelően. A tesztszemélyek például kikereshették a kedvenc tévéműsoruk tartalmához vezető linket, vagy vásárolhattak CD-t, illetve DVD-t. Ezek során a kurzor mozgatását egy script jegyzetelte, és egy szerverre tovabbította.
A kutatók szerint annak révén jól felismerhetők a felhasználó szándékai, hogy a különösen fontosnak tartott pontok felett hosszabb ideig áll a kurzor. Ez alapján legalábbis az internetes vásárlásoknál jól fel lehetett becsülni az érdeklődési kört.
Elárult érdeklődés
A virtuális bevásárlókörút végeztével ugyanis megkérdezték a tesztben résztvevő személyeket, melyik CD-t vagy DVD-t vásárolták volna meg, ha kérhettek volna egy másodikat is. Az egérmozgatás adataiból 65-70 százalékos találati pontossággal meg lehetett becsülni, melyik lemez lett volna számukra a második legérdekesebb.