Árpád
-2 °C
3 °C

Freemail extrákkal

2000.10.04. 08:45
Egy átlagos internetezőnek legalább 2 ingyenes e-mail címe van a fizetős címe mellett, amely többek között adatvédelmi szempontból is előnyös. A marketingrizsát félretéve egyik oldalon adott az újabb és újabb címeket gyűjtő felhasználó, másik oldalon pedig a freemail-szolgáltató, aki regisztrált felhasználókat gyűjt, hogy minél többen nézzék a hirdetéseiket. Vannak azonban olyan cégek is, amelyek magát a levelezési rendszerüket is értékesítik.
Megbízható e-business rendszereket elég nehéz a garázsban felhúzott dot.com vállalkozáson belül létrehozni, és ilyenkor jön el az a pillanat, hogy az Amazon-reménységek elkezdik begyűjteni a szükséges szoftvereket szép sorjában. Elsőként merül fel a levelezés problémája, hiszen elég kínos üzleti ajánlatokat küldeni egy freemailes címről.

A freemailes rendszer azonban tartható, ha ravaszul saját domain mögül nyomja az adatokat, és ezért külsőre olyan, mintha a feltörekvő vállalkozás saját gyermeke lenne. Ezt az igényt természetesen többen felismerték, akik egy stabil freemailes rendszer kiépítése után hozzákezdtek a technológia bérbeadásához.

Külföldön

A külföldi ingyenes levelezőszoftverek közül először mindenkinek a Microsoft birodalom egyre szervesebb részévé váló Hotmail ugrik be, pedig az élmezőnyben ott van egyebek között a Mail.com is. A nagy számlálásokkor a Mail.comot gyakran hátrább sorolják, mivel a ,,hosztolt" felhasználók számát nem egyedül a saját domainjeik alatt regisztrált emberek adják, hanem beleszámítanak a különböző portálok és nagyvállalatok ügyfelei is.

A Bloomber hírügynökség szerint 5000 informatikai cég közül a 17. legdinamikusabban fejlődőnek hozta ki idén októberre a Mail.comot, amely összesen olyan 14 millió felhasználót szolgál ki világszerte. A hagyományos full extrás levelezési rendszerében olyan szolgáltatások találhatók, mint a vírusvédelem vagy a széjjelkonfigurálható szűrési eljárások.

És itthon

Magyarországon először a Primposta kínált freemailes rendszeréből outsourcing szolgáltatást. A vállalatnak jelenleg körülbelül 40 ezer saját felhasználója van, partnereinél pedig mintegy 10 ezren leveleznek. A Primposta ügyfelei között tudhatja az MTI-t, a Népszavát és a Curiert is. A cég extra szolgáltatásai között magyar, angol, német helyesírás-ellenőrző, spam-szűrők, POP3-pásztázás, levelezési listák létrehozása található.

A Primposta idén február óta egy másik szolgáltatóval osztozik a piacon. A Mailbox.hu mindössze fél év alatt 20 ezer felhasználót regisztrált, és már nyáron kapott ajánlatot a cég teljes felvásárlására. A Mailbox.hu felel egyebek közt a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara teljes hallgatói és dolgozói levelezéséért, de már tárgyalásokat folytat két nagyobb közép-kelet-európai általános, valamint két nemzetközi szakportállal.

A Mailbox.hu speciális szolgáltatásai között nemrég beindult a naptár funkció, kiegészítve a tennivalók listájával és jegyzetekkel. Az előfizetők hamarosan hitelkártyával rendelhetnek meg olyan extra funkciókat, mint a megnövelt tárhely, a hirdetések lekapcsolása vagy a sorvégi önreklám megszüntetése. A cég a jövőben várhatóan tovább bővíti, szélesebb körben teszi elérhetővé levelezési rendszerét.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?