Natália
1 °C
7 °C

Elégedetlenek szolgáltatójukkal az otthonról netezők

2003.09.18. 15:59
Az otthoni internetkapcsolattal rendelkezők közel 40 százaléka elégedetlen szolgáltatójával és gondolkozott már azon, hogy lecseréli jelenlegi szolgáltatóját. A válaszokból ugyanakkor kiderül, hogy az elégedetlenkedők felének más szolgáltató hiányában nincs lehetősége áttérni kedvezőbb internetszolgáltatásra, derül ki a NetMonitor kutatásból.
A felmérés szerint a hetente többször internetezők nagyobb része már rendelkezik otthoni internet-előfizetéssel és 40 százalékuk legalább 11 órát tölt egy héten aktív internetezéssel. Az otthoni internet-előfizetéssel rendelkezők 23 százalékának szélessávú (ADSL, BDSL, illetve kábeltévés) kapcsolata van.

A sebesség a legfontosabb

Az otthoni előfizetéssel rendelkezők 32 százaléka lecserélné jelenlegi szolgáltatóját, ha más szolgáltató ugyanazt a szolgáltatást 20-30 százalékal olcsóbban biztosítaná. Az internet-szolgáltatás sebessége még az árnál is fontosabb, az otthoni felhasználóknak, ugyanis 44 százaléka váltana szolgáltatót, ha ugyanazért az árért gyorsabb internet-hozzáférésre nyílna lehetősége.

E mellett viszont mindenképpen fontos megemlíteni, hogy az otthoni hozzáféréssel rendelkezők 80 százaléka nagyon hasznosnak tartja az otthoni internetet és 35 százalékuk véleménye szerint javultak a családja életkörülményei is, áll a NetMonitor felmérésében.

Rutinos felhasználók

A gyakori internetezők nagyobb része már rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel. Ezen felhasználók több mint fele már legalább két éve, de több mint 20 százalékuk az elmúlt egy évben vezette be otthonába az internetet. Az otthoni internet-előfizetéssel rendelkezők 23 százalékának szélessávú (ADSL, BDSL, illetve kábeltévés) kapcsolata van.

Tizedük ingyen netezik

A modemmel rendelkezők aránya, még mindig magas, hiszen minden harmadik felhasználók jelenleg otthonában így kapcsolódik a világhálóhoz. Az otthoni internet-előfizetéssel rendelkezők kiugróan nagy arányban Axelero (33 százalék) előfizetéssel rendelkeznek. Ezt követi a UPC, Freestart, és a Datanet. Az otthoni hozzáférések közel 60 százaléka ma már korlátlan hozzáférési lehetőséget biztosít az előfizetők számára. Említésre méltó továbbá, hogy az otthoni előfizetők közel 10 százalékának ingyenes szolgáltatója van.

A három legfontosabb szempont az internet-szolgáltatással kapcsolatban az, hogy olcsó legyen (58 százalék), gyors legyen (52 százalék) és korlátlanul a rendelkezésre álljon (38 százalék). Az otthoni előfizetők a sebesség tekintetében inkább elégedettek (51 százalék), ár tekintetében viszont már kevésbé elégedettek (34 százalék) internet-szolgáltatójukkal. Fontos azonban megjegyezni, hogy az otthoni előfizetéssel rendelkezők negyede tartja csak kifejezetten magasnak az internet költségeket.

Túl drágának tartják

Azok, akik nem rendelkeznek otthoni internet-előfizetéssel, három fő okot jelölnek meg, amiért nem vezettek még be internetet otthonukba. Ezek az okok a következők: nem engedhetem meg magamnak anyagilag (53 százalék); túl drágának tartom (38 százalék); illetve nincs szükségem otthoni internet előfizetésre, hiszen van olyan hely, ahol ingyen hozzáférek (34 százalék).

Online informálódnak

A gyakori internetezők elsősorban az internetet döntően információgyűjtésre és tájékozódásra (57 százalék) használják, ezt követi a játék, szórakozás, (15 százalék) és a kommunikáció (12 százalék). A gyakori internetezők 40 százaléka legalább heti 11 órát tölt aktív internetezéssel és a trendeket figyelve megállapítható, hogy az elmúlt három évben növekedett az internetezéssel töltött idő.

Nem megy kapcsolataik rovására

A gyakori internetezők egyetértenek abban, hogy amióta interneteznek azóta hatékonyabban tudják végezni munkájukat, tanulmányaikat (68 százalék), jobban értenek a számítógéphez (62 százalék), informáltabbak a világ többi országáról (60 százalék), illetve több emberrel tudnak kapcsolatot tartani (66 százalék). Nem értenek egyet viszont azzal, hogy jelentősen kevesebbet olvasnának újságot vagy néznének TV-t, hallgatnának rádiót (56 százalék). Nem érzik továbbá úgy, hogy kevesebb időt töltenének családjukkal, barátaikkal (83 százalék), illetve kevesebbet járnának szórakozni (72 százalék).

A kutatás módszertana
NetMonitor néven közös kutatássorozatot indított az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft . A kutatócégek 2003. november 10-ig különböző témakörben, többek között a gazdaság, informatika és a telekommunikáció területén végeznek havonta online felméréseket. Az augusztusi kutatásunk alkalmával az internetszolgáltatókat vizsgálták a gyakori internetezők körében. Az adatfelvétel 2003. augusztus 28-szeptember 5-e között zajlott. A több mint 520 érvényes kérdőív adatai az internet-használatot befolyásoló legfontosabb jellemzők (nem, kor, iskolai végzettség és településtípus) alapján reprezentatívak a hetente többször internetező magyarországi felhasználókra (a TNS InterBus nagymintás kutatás adatai alapján).

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?