További Net cikkek
|
Férfiak és nők aránya egyforma mind az internethez hozzáférő 15-29 évesek körében 38-38 százalékkal, mind a 30-49 éveseknél 20-20 százalékkal. Eltérés csak az 50 éveseknél is idősebbeknél tapasztalható, ahol a férfiak 8, a nőknek viszont csak 4 százaléka jut hozzá a webhez.
Jól keresnek
Mivel a leggyakrabban internetező nők háromnegyed része tartozik a legnagyobb jövedelmű háztartásban élők és a legkedvezőbb vagyoni helyzetben lévők csoportjába, könnyen elérhetők mind az élelmiszert, mind a háztartási vegyi árut és kozmetikumot forgalmazók számára - hangsúlyozza Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója.
A gyakran internetező nők, elterjedt angol kifejezéssel "heavy user" háromnegyede legalább háromszemélyes háztartásban él. Közülük csaknem kétharmadnak gyermeke is van.
Diplomás nők
Iskolai végzettség szerint a gyakran, azaz hetenként általában egy alkalomnál többször internetező nők egyharmada diplomás, és csak egynegyedük nem tett érettségit. Foglalkozásuk alapján a gyakran internetező nők több mint fele sorolható a vállalkozó, vezető vagy diplomás szellemei dolgozó kategóriába.
Településtípus szerint kiemelkedik a gyakran internetező nők között a budapestiek magas, 39 százalékos aránya, majd a megyeszékhelyek következnek - 24 százalékkal.
Sok mobil és bankkártya
A gyakran internetező nők további jellemzője, hogy a felnőtt népesség átlagát jóval meghaladó mértékben rendelkeznek mobil telefonnal, bankkártyával, betétszámlával, életbiztosítással, önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal és értékpapírral.
|
Sulinetes csajok
Internetezni a legtöbb nő az iskolában szokott, majd a saját otthon, munkahely és az egyéb helyek következnek. Ezt tükrözi az iskolai végzettség szerinti megoszlás is. Az internetező nők háromnegyede ugyanis legfeljebb érettségivel rendelkezik. Foglalkozás szerint kiemelkednek a tanulók, mivel szinte minden második internetet használó nő ebbe a csoportba tartozik. Őket követi a másik nagy csoport, a szellemi munkát végzőké.
A lakóhely településtípusa szerint leginkább a budapestiek felülreprezentáltak, de ez elmondható a megyeszékhelyeken élőkre is. Erősen alulreprezentáltak viszont a községekben lakó nők.
Viszonylag egyenletesen oszlik meg a háló használatának gyakorisága a nők között. Egyharmaduk havonta egyszer-kétszer vagy ritkábban kapcsol a webre, egyformán egynegyed hetenként vagy hetente többször, míg egyötöd naponta. Online vásárlást már az internetező nők 4 százaléka bonyolított le, míg további 9 százalék tervezi.
Popzene a mindenük
Ha az érdeklődési köröket vesszük számba, akkor azt látjuk, hogy az internetező nők érdeklődési körei közül elsöprő többséget képviselnek a könnyűzene kedvelői. Egyaránt kétharmad körüli arány érdeklődik az egészséges táplálkozás, kozmetika- ajánlatok, lakás-lakberendezés, környezet-környezetvédelem iránt. Összességében megállapítható, hogy az internetező nők a felnőtt lakosság átlagához képest aktívabbak, többféle irányban érdeklődnek.
A felmérés szerint a világhálót használó nőkre jellemző kedvező trendek további javulása akkor várható, ha a fiatalabb nők közül a jelenleginél sokkal többen fognak hetenként többször internetezni.
A MOM az internet-hozzáférés és -használat jellemzőit negyedévenként méri fel Magyarországon. A kutatássorozat az internettel kapcsolatos alapinformációk változásait folyamatosan követi. Az adatgyűjtés módja negyedévenként 6 350 felnőtt személyes megkérdezése.