Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jól keresnek az internetező nők

2002.10.03. 09:32
Egyre kívánatosabb célcsoportot jelentenek a hirdetők számára az internetező magyar nők, ugyanis több mint felük jól kereső vezető vagy vállalkozó.
Mivel az internethez hozzáférő nők száma majdnem megháromszorozódott az elmúlt négy év során, és elérte a 790 ezret, egyre érdekesebb célcsoportot jelentenek a napi fogyasztási cikkek kereskedelmének online kommunikációja számára. Különösen a 15-29 éves nők felzárkózásának következtében válnak egyre kiegyensúlyozottabbá a nemek lehetőségei. Ebben a korosztályban ugyanis a férfiak aránya négy évvel ezelőtt még 30 százalékkal meghaladta a nőkét, de mára ez a különbség eltűnt, állapítja meg a Netsurvey Internetkutató Intézet "Magyar Online Monitor" (MOM) című legutóbbi felmérése.

Az Internetet használó nők korcsoportok szerinti megoszlása. Százalékban.
Korcsoport Részarány a felnőtt női lakosság százalékában Részarány az Internetezők között
15-17 évesek 5 22
18-29 évesek 22 44
30-39 évesek 16 16
40-49 évesek 19 15
50 évesek és idősebbek 38 3

Férfiak és nők aránya egyforma mind az internethez hozzáférő 15-29 évesek körében 38-38 százalékkal, mind a 30-49 éveseknél 20-20 százalékkal. Eltérés csak az 50 éveseknél is idősebbeknél tapasztalható, ahol a férfiak 8, a nőknek viszont csak 4 százaléka jut hozzá a webhez.

Jól keresnek

Mivel a leggyakrabban internetező nők háromnegyed része tartozik a legnagyobb jövedelmű háztartásban élők és a legkedvezőbb vagyoni helyzetben lévők csoportjába, könnyen elérhetők mind az élelmiszert, mind a háztartási vegyi árut és kozmetikumot forgalmazók számára - hangsúlyozza Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója.

A gyakran internetező nők, elterjedt angol kifejezéssel "heavy user" háromnegyede legalább háromszemélyes háztartásban él. Közülük csaknem kétharmadnak gyermeke is van.

Diplomás nők

Iskolai végzettség szerint a gyakran, azaz hetenként általában egy alkalomnál többször internetező nők egyharmada diplomás, és csak egynegyedük nem tett érettségit. Foglalkozásuk alapján a gyakran internetező nők több mint fele sorolható a vállalkozó, vezető vagy diplomás szellemei dolgozó kategóriába.

Településtípus szerint kiemelkedik a gyakran internetező nők között a budapestiek magas, 39 százalékos aránya, majd a megyeszékhelyek következnek - 24 százalékkal.

Sok mobil és bankkártya

A gyakran internetező nők további jellemzője, hogy a felnőtt népesség átlagát jóval meghaladó mértékben rendelkeznek mobil telefonnal, bankkártyával, betétszámlával, életbiztosítással, önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal és értékpapírral.

Az Internetet használó nők által igénybe vett szolgáltatások. Százalékban.
Szolgáltatás Részarány a felnőtt női lakosság százalékában Részarány az Internetezők között
Hitelkártya / bankkártya 38 61
Betétszámla / takarékbetétkönyv 25 43
Értékpapír 5 8
Életbiztosítás 29 44
Mobil telefon 14 79

Sulinetes csajok

Internetezni a legtöbb nő az iskolában szokott, majd a saját otthon, munkahely és az egyéb helyek következnek. Ezt tükrözi az iskolai végzettség szerinti megoszlás is. Az internetező nők háromnegyede ugyanis legfeljebb érettségivel rendelkezik. Foglalkozás szerint kiemelkednek a tanulók, mivel szinte minden második internetet használó nő ebbe a csoportba tartozik. Őket követi a másik nagy csoport, a szellemi munkát végzőké.

A lakóhely településtípusa szerint leginkább a budapestiek felülreprezentáltak, de ez elmondható a megyeszékhelyeken élőkre is. Erősen alulreprezentáltak viszont a községekben lakó nők.

Viszonylag egyenletesen oszlik meg a háló használatának gyakorisága a nők között. Egyharmaduk havonta egyszer-kétszer vagy ritkábban kapcsol a webre, egyformán egynegyed hetenként vagy hetente többször, míg egyötöd naponta. Online vásárlást már az internetező nők 4 százaléka bonyolított le, míg további 9 százalék tervezi.

Popzene a mindenük

Ha az érdeklődési köröket vesszük számba, akkor azt látjuk, hogy az internetező nők érdeklődési körei közül elsöprő többséget képviselnek a könnyűzene kedvelői. Egyaránt kétharmad körüli arány érdeklődik az egészséges táplálkozás, kozmetika- ajánlatok, lakás-lakberendezés, környezet-környezetvédelem iránt. Összességében megállapítható, hogy az internetező nők a felnőtt lakosság átlagához képest aktívabbak, többféle irányban érdeklődnek.

A felmérés szerint a világhálót használó nőkre jellemző kedvező trendek további javulása akkor várható, ha a fiatalabb nők közül a jelenleginél sokkal többen fognak hetenként többször internetezni.

A MOM az internet-hozzáférés és -használat jellemzőit negyedévenként méri fel Magyarországon. A kutatássorozat az internettel kapcsolatos alapinformációk változásait folyamatosan követi. Az adatgyűjtés módja negyedévenként 6 350 felnőtt személyes megkérdezése.