Már elkezdődött
A folyamat már el is indult, sőt egyre gyorsul, és a San Franciscó-i FocalPoint Group piackutató előrejelzése szerint 2008-ra a machine-to-machine (m2m) kommunikáció 180 milliárd dollár bevételt hozhat a hardver- és szoftvercégeknek, valamint a szolgáltatóknak, ami nem kis ugrás a jelenlegi 34 millióról, írta a Business Week.
A beszélgető dolgoknak persze el kell juttatniuk mondanivalójukat az internetig, ezért a Nokia és a Sony Ericsson már kifejlesztett olyan miniatűr és olcsó rádió-adóvevőt, amely az autóktól a szívműködést felügyelő eszközökig bármibe beépíthető; segítségükkel a gépek jelentéseket küldhetnek pillanatnyi állapotukról vagy mérési adataikról. Az ilyen apróságoknak köszönhetően a piac korán kelő szereplői - például a Sprint PCS Group és a Singapore Telecommunications - a FocalPoint becslése szerint idén két és fél, 2008-ban pedig már tízmilliárd dollárt kereshetnek m2m-adatok továbbításával.
Beszól a kenyérpirító
A Nestlé Franciaországban és Angliában rádióadókkal látta el a jégkrém-automatákat, amelyek naponta jelzik, hogyan állnak áruval. A kanadai Bombardier gépipari cég vasúti kocsikba szerelt számítógépekei és adói az aktuális megelőző szerviz elvégzésére figyelmeztetik a központot.
A lehetséges alkalmazások köre később jóval meghaladja a már kipróbált változatokat. Az egyik legkézenfekvőbb interaktív rendszerben a berendezések, az épületek sms üzenetben figyelmeztethetik tulajdonosukat, bérlőjüket, ha bekapcsolva felejtette őket vagy égve hagyta a villanyt, mire válaszul a felhasználó mobiltelefonjáról kikapcsolhatja az ott felejtett gépet vagy leolthatja a lámpákat. A bonyolultabb megoldásokban összehangolhatják az erőforrás-tervezési rendszereket és a mozgásban lévő, helyzetükről, állapotukról jelentéseket küldő termékeket, még hatékonyabbá téve a vállalati logisztikai rendszereket.