A németeket a 96 százalékos rátát felmutató osztrákok követik, majd pedig a britek következnek 95 százalékkal. A felmérés szerint a 38 vizsgált országban összesen 627 millióan használták már a világhálót vásárlási céllal.
Az ACNielsen rámutat, hogy az internethasználat terjedésével egyre többen bonyolítják le vásárlásaikat számítógépük segítségével. A legnépszerűbb így beszerzett termék a könyc, az online-vásárlók több mint harmada vett legalább egy könyvet az utóbbi három vásárlás alkalmával.
Népszerűek még a videokazetták, a DVD-k és a játékok is, de Japánban például különösen kedveltek az élelmiszerek is az otthonról vásárlók körében. Regionális összehasonlításban - nem meglepő módon - Európa és Észak-Amerika a legnagyobb online-vásárlási piacok, az itteni megkérdezettek 85 százaléka bonyolítja a neten keresztül is beszerzéseit. Az ázsiai régióban ez az arány 70 százalék, Latin-Amerikában pedig még ennél is 7 százalékponttal alacsonyabb.
A vásárlók átlagosan 4,9 terméket vesznek az internet segítségével egy hónapban, a világelső Németország fogyasztói pedig ennél csaknem kettővel többet.
Magyarországon még gyerekcipőben jár az online kereskedelem, 2005-re a teljes forgalmat 18 milliárd forintra jelzik előre, ami alig több mint a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 2 ezreléke. A magyarországi internetezők 6 százaléka vásárol a weben. Ilyen arányok mellett egylőre nem éri meg az igazán nagyoknak piacra lépni.
A Tesco például, amely Nagy-Britanniában rendkívül jól működő fogyasztásicikk-értékesítési rendszert dolgozott ki az interneten, belátható időn belül nem tervezi Magyarországon meghonosítani ezt a fejlesztést. A magyar piacon nagyjából ezer webáruház működik, többségük csak vegetál, hiszen a forgalom 70-80 százalékát mintegy ötven online-kereskedő bonyolítja le.