Virtuális világok létrehozásával aligha lehet megoldani a túlnépesedés problémáját, de nem is ez a nemes cél motiválja a háromdimenziós közösségi tereket teremtő cégeket, hanem a pénzszerzés. A Sony is jól kifundált üzleti modellel indítja útnak ősszel Playstation Home névre keresztelt virtuális univerzumát. Természetesen nem az a lényeg, hogy a játékosok háromdimenziós környezetben cseveghetnek majd egymással, hanem inkább az, hogy mind az avatarok ruháit, mind a virtuális lakások bútorait valódi pénzét kell majd megvásárolni.
Kihasználja
Maga a szoftver ingyenes lesz, ugyanúgy mint a virtuáliában úttörő Second Life, de a Sony kihasználja a Playstation 3 csúcskonzol grafikus képességeit, és a virtuális világban nagyfelbontású reklámfilmek is lejátszhatók lesznek. Sőt, virtuális moziban lehet majd megnézni az interneten kikölcsönzött filmeket.
A virtuális világban a játékosok persze nemcsak cseveghetnek egymással, a médiakönyvtárban tárolt zenéiket és videóikat is megoszthatják majd egymással, derült ki a San Franciscóban megrendezett Game Developers Conference játékfejlesztői konferencián. A közösségi tartalom ugyanis nemcsak a weben lesz meghatározó, hanem a játékiparban is, leglábis Phil Harrison, a Sony szórakoztatási üzletágának amerikai elnöke erre hívta fel a GDC-en egybegyűlt fejlesztők figyelmét.
Közösségi játék
Tanulni kell a web 2.0-ás mozgalom sikeréből, és el kell indítani a felhasználókra épülő játék 3.0-ás mozgalmat, mondta Harrison. A Sony ennek jegyében egyébként több új szoftvereket bemutatott, ilyen például a Singstar nevű karaoke program online változata: a játékosok megoszthatják egymással a videóra felvett kornyikálásokat, és a netre feltöltött videókat bárki kommentálhatja.