Szeptember 1-jétől új törvények hatályba lépése miatt módosult az elektronikus hirdetésekre vonatkozó törvényi szabályozás, de a kéretlen reklámlevelekkel és üzenetekkel kapcsolatos bejelentési és eljárási gyakorlat egy kivételtől eltekintve lényegileg változatlan maradt, írta meg az ITcafé.
A fogyasztókat érintő változás, hogy ezután más megítélés alá esik a hirdetés, ha a címzett természetes személy, illetve, ha nem az – áll a hatóság közleményében. Szeptember elsejétől a kifejezett és előzetes hozzájárulással küldhető reklámokra vonatkozó korlátozások akkor alkalmazhatóak, ha a címzett természetes személy.
Ezért az NHH hivatala az elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárást természetes személy részére küldött elektronikus hirdetések esetében folytatja le, a természetes személyek által benyújtott kérelmek alapján. (A bejelentés mikéntje nem változik.)
A hatóság ugyanakkor a jövőben is fogad nem természetes személyektől beadványokat, de ezek esetében eljárási kötelezettsége nincs, hanem mérlegelési jogkörében eljárva dönt arról, indít-e eljárást. A mérlegelésnél figyelembe veszik többek között, hogy az adott hirdetővel szemben hány bejelentés érkezik, illetve hogy korábban már zajlott-e eljárás ellene kéretlen reklám miatt.
Az elektronikus hirdetések küldésére vonatkozó általános követelmények (előzetes hozzájárulás, leiratkozás biztosítása, nyilvántartás vezetése stb.) és az NHH által alkalmazható eszközök, szankciók lényegében nem változtak.