További Net cikkek
1. Először is legyen vicces. Ráadásul az a legjobb, ha egészen primitív, durva és közönséges poénról van szó. A Boreme.com weboldal a világ legjobb és legrosszabb, de rendkívül széles körben ismert emailjeit és online reklámkampányait gyűjti össze. A szájtot üzemeltető Pete Brown szerint a primitívség mellett akkor jó egy vicc, ha ráadásul macsós, vagyis "szex és sport van benne".
2. Másodszor, ha valami nem vicces, akkor aktuálisnak vagy sokkolónak, érdekesnek, különlegesnek, meglepőnek kell lennie. Pete Brown szerint jó példa erre az a fotó, amin David Beckham tanácsot kér Jonny Wilkinson rögbivilágsztártól, hogy hogyan kell belerúgni egy labdába. Ez a fotó azután terjedt el Nagy Britanniában, miután a 2004-es futball világbajnokságon a szigetország kikapott Portugáliától, többek között Beckham kihagyott tizenegyese miatt.
3. és 4. Az emailnek mindezek felett merésznek kell lennie, ugyanis az emberek szeretik az izgalmat. Ugyanakkor nem lehet túlságosan merész, ugyanis a munkahelyről internetezők legtöbbször tartanak attól, hogy főnökeik megfigyelik levelezésüket, és tartanak a szankcióktól is, ha túlságosan explicit, vagy szexuális utalásokkal teli tartalmat kapnak, vagy továbbítanak.
5. A formátum sem mindegy. Az internet korai időszakában a szöveges változatok voltak a legnépszerűbbek, de a fotók elterjedése után az utóbbi két évben a filmbejátszások is nagy sikernek örvendenek. "Ez a szélessávú internetelérés növekedésével magyarázható. Ugyanakkor az interaktivitással szembeni igény is növekedett, a játékküldemény például biztos befutó" - mondja Pete Brown.
7. Ha piaci szereplőről van szó, akkor nem mindegy a márka sem. Emlékezetes az az interneten terjedő Ford Ka kalózreklám, amelyben a tetőablak lefejez egy macskát. A Ford azzal védekezett az állatvédők panaszai ellen, hogy soha nem hagyták jóvá és soha nem adták ki ezt a hirdetést.
6. A hatodik kulcspont az, hogy az email milyen mértékben kapcsolódik a továbbküldőhöz. Brown viccesemail-szakértő szerint sokat elárul a küldőről az az email, amit továbbít az ismerőseinek.
8. A júzer nem hülye, így ha egy reklámügynökség hirdetéséről van szó, akkor olyan anyagnak kell lennie, ami előzőleg nem került nyilvánosságra. Az Index annak idején több cikkben is foglalkozott azzal az állítólagos Puma-reklámfotóval, amin egy miniszoknyát és Puma-cipőt viselő lány térdel egy álló fiú előtt (egyiküknek sem látszik a feje), az üde leánycombon pedig spermára emlékeztető szubsztancia látszik. A Puma hevesen cáfolta, hogy ő adott volna megbízást a fotó elkészítésére és egyszerű hamisítványnak titulálta azt.
9: Az a tartalom biztos továbbküldésre számíthat, ami egyáltalán nem korrekt politikailag. Ezzel nagyon nem értünk egyet.
10. Félretéve az előző kilenc pont tanulságait, Brown összegzése szerint az a legjobb email, ami elég hosszú időre eltéríti az internetezőt a munkájától.