További Net cikkek
"Szerdán voltam először egy próbasminken, ami nem sikerült rosszul, de Kedvesem szerint én szebben megcsináltam volna magamnak és főként gyorsabban". "Nagy meglepetés volt számunkra az, hogy Balázs keresztanyja megszervezte, hogy a kivonulásnál a násznép minden tagja kezében egy szál gyertya égjen." "Átbeszéltük a vőféllyel, nem az a lényeg, hogy itassa a násznépet, s ennek megfelelően ki is alakítottuk a végső menetrendet. A Nagy Napunkon természetesen szinte semmi se úgy zajlott, mint amit mi kikötöttünk és vele egyeztettünk."
Mi volt rossz?
Ilyen, és ehhez hasonló beszámolókat olvashat, aki esküvői webszájtok nézegetésével tölti idejét. Nem csupán a tanulságos részleteket tartalmazhatja a nagy napra készített oldal, a menyasszony- és vőlegénytömegek kreativitása úgy tűnik, határtalan. A legegyszerűbb változat csak fotókat közöl, a szofisztikáltabb a negatív tapasztalatokat sem felejti ki a menüből. Beszámoló az eljegyzésről, az esküvőről, a nászútról, lista a nászajándékokról ("Tetszik nekünk egy mosógép, Media Markt, 98.999 forint") - az ingyenes tárhelyen publikált oldalak esetében mindezt méretes, "vírusirtás, rendszerfelügyelet"-bannerek között. Emlékezetes a Tékozló Homár favorit párja is, akik Családi Bibliát, képkeretet, Háború és békét, öltönytáskát, kovácsoltvas bortartót, és utalványokat kért, mindegy milyet.
Az Index által megkérdezett párok azért készítettek weboldalt, mert ezt a formát tartották kényelmesnek és praktikusnak a násznéppel folytatott kommunikációban. Többen említették azt is, ez a megoldás olcsóbb, mint egyenként tájékoztatni a meghívottakat. Volt, aki kiemelte, örül, hogy nem kellett elmagyaráznia a helyszín útvonalát az érintetteknek, és volt, aki külföldön él, és az itthon ragadt rokonságot tájékoztatta.
A magyarok ingyen szeretik
"Kérdezték, hogy ez ilyen "e-sküvő" lesz, hogy már a meghívó is e-mailben érkezik? A válaszunk az volt, hogy nem. Csupán igyekeztünk kihasználni a rendelkezésünkre álló eszközöket, hogy mindent pontosan meg tudjunk szervezni. Rengeteg információt adhattunk az érdeklődőknek, másrészt ők is visszajelezhettek, továbbították zenei kéréseiket és jókívánságaikat egyaránt. Kicsit olyan ez, mintha örök emléket állítanánk ennek a csodálatos napnak" - írta az Indexnek Fekete Balázs, a Kassy és Balázs esküvői oldala című szájt készítője. Anikó és Joe esküvői szájtja pedig a szertartás után is bővülni fog: "Azért került létrehozásra, hogy mindenkivel megoszthassuk a gondolatainkat, örömünket, bárki megnézhesse, milyen volt a mi nagy napunk. Későbbiekben elképzelhető, hogy fejlesztjük, ha megérkezik a trónörökös, akkor a róla-róluk készült képek is felkerülnek majd" - írta közösen megfogalmazott levelében a pár.
Az Index által megkérdezett szájttulajdonosok ingyenes megoldásokkal éltek, blogot indítottak, ingyenes tárhelyen próbálkoztak, vagy saját webes cégük szolgáltatásait használták privát célokra. Aki nem olyan ügyes, hogy egy előre megadott sablonba beillessze saját tartalmát, fizethet is érte, néhány magyar webcég már foglalkozik speciálisan esküvői oldalak készítésével. Létezik olyan vállalkozás, ami nem átall negyvenezret kérni azért, hogy előre gyártott sablonba pakolja a szöveges tartalmakat (a képfeltöltésért plusz díjat kér). Olyat is találtunk, aki mindezt háromezer forintért teszi, igaz, ingyenes tárhelyre rakja a tartalmat.
Máshol drágább
Nemcsak a magyar házasulandók tárják privát eseményüket a világháló nyilvánossága elé, az Egyesült Államokban, illetve a Távol-Keleten évek óta népszerű a webes szolgáltatások között. A BBC adatai szerint az elmúlt egy évben felvirágzó szolgáltatásért a brit házasság-várományosok 120 ezer, a hongkongiak akár négyszázezer forintnak megfelelő összeget is hajlandóak fizetni a praktikus esküvői kiegészítőért