« 38495 »
Tulaj: weboldal készítés
Rendelkezés: Weboldal készítés Szolgáltató vállalkozásoknak, specialistáknak és szakértőknek segítünk weboldalkészítésben, -karbantartásban, keresőoptimalizálásban és számos egyéb online kihívás megoldásában. Miért kezd az egészet weboldalkészítéssel? “...A Facebook hirdetések nálam nem működnek, az Instáról se lett eddig ügyfelem. SEO kellene, hátha az működik, esetleg még a Youtube csatornában gondolkodom, sőt most hallom, hogy nagyon megy a TikTok. Szerinted melyik most a tuti megoldás?...” ismerős? Ezek konkrétan friss ügyfél kérdések voltak, de látszik a párhuzam a FB csoportban időnként visszatérő felvetések és kérdések láttán, amikor hasonló indíttatásból keresi valaki gyakran a “végre működő” platformot, ahonnan ügyfeleket szerezhet. A kérdezők 90%-a azért kutat nyughatatlanul új platformok után mert a meglévő forgalom források érzésük szerint számukra nem működnek és ezért kétségbeesetten keresik, hogy honnan tudnának mégis új érdeklődőket “horgászni”. Természetes reakció, hogy ha sokáig nincs kapás, akkor biztos a tóban a hiba mert nincs is benne hal, és ideje másik tavat keresni. A tévhitet az sem rombolja le, amikor a szomszéd horgász sorra fogja a halakat. Biztos csak az a pár hal volt a tóban és biztos csak szerencséje volt... És ezzel a megállapítással a vállalkozó új “vizekre evez”, mert ebben látja az egyedüli megoldást ahelyett, hogy előbb ellenőrizné, miben van a hiba ténylegesen. De mi van akkor, ha valójában tele van a tó hallal, és az igazi különbség köztetek az, hogy a másik horgász tudja hogyan kell jól horgászni? A rossz hír, hogy az esetek többségében hiába megy át egy új platformra/csatornára, az sem fog működni. Utána egy másikra és az sem, és így tovább míg végül elfogynak a lehetőségek. A feleslegesen elégetett idő, energia és pénz után csak a kétségbeesett “nekem semmi nem működik” érzés marad, a vállalkozói szabadság reménye helyett pedig a stressz és az álmatlan éjszakák. A folyamatos új utak keresgélése olyan mint a túlélő, aki a sivatagban víz után szomjazva, kúszva-mászik a délibáb felé és még kimerültebben odaérve szembesül vele, hogy ott sincs éltető víz. Ugyanígy megtévesztő az újabbnál újabb plaformoktól remélni a megváltást, miközben a hiba és a megoldás sok esetben a kezed ügyében van. de pontosan hol van akkor a hiba? Egy több lépéses ügyfélszerző folyamatban hiba bárhol lehet (vagy ha nincs is folyamat, akkor persze az már önmagában hiba) , de ha egyértelműen azt tapasztalod, hogy csak ég el a hirdetési büdzsé, jönnek a látogatók de mégsincs új érdeklődő, ajánlatkérő, végül ügyfél, azaz nincs eredménye, akkor a probléma valószínűleg nem a platformmal, és nem is a hirdetéssel van, hanem az egész gépezet legalapvetőbb alkatrészével: ⚠️ nem működik a weboldal! ⚠️ Ha nincs konverzió, hiába jó minden más, a teljes folyamat működésképtelen és a cél nem teljesül. A folyamatos új utak keresése helyett első lépésként vizsgáld meg, a weboldalad ahová a forgalmat tereled: ❓ Fel van készítve a közösségi média fogyasztók viselkedésmintáira? ❓ Illeszkedik a forrás oldali kommunikációhoz? ❓ Egyértelműen átjön a vállalkozás pozícionálása? ❓ Átadja a szükséges üzeneteket a potenciális ügyfélnek? ❓ Szerepelnek-e rajta a szükséges konverziónövelő elemek? ❓ egyáltalán megfelel-e a jelen kor követelményeinek? Ha a weboldalad nem rakod rendbe, akkor szerezhetsz akármennyi látogatót, akármilyen forrásból, akkor sem fog változni a helyzet és nem fogsz tudni a weboldal segítségével ügyfeleket szerezni, cserébe a hirdetési büdzséd és az időd folyamatosan elég, így a vállalkozásod csak arra jó, hogy pénzt veszíts vele. Pedig lehetne ez másként is: Nem egy vállalkozónál tapasztalok hasonlót. Egyeztetéskor kiderül, hogy szinte kétségbeesetten kutatja azt a “végre működő” csoda-platformot/forrást ahonnan majd ügyfeleket tud szerezni, mert a jelenlegin csak elfolyik a hirdetési büdzsé és mégsem történik semmi. Miközben elég csak egy pillantást vetni a weboldalra rögtön kiderül, hogy alkalmatlan ügyfélszerzésre, mert nem teljesíti a fenti pontokat és így nem csoda, hogy nulla érdeklődőt/ügyfelet hoz. Pedig a weboldali konverzió javításával változatlan forgalom mellett meg is lehet duplázni vagy akár többszörözni az ügyfelek számát és így a vállalkozás bevételét úgy, hogy a folyamat többi része nem változik. Erre egy nagyon jó példa legutóbbi ügyfeleim egyike, akinek 12M Ft bevétel növekedést hozott az új weboldala 2 hónap alatt. De említhetném korábbi saját példámat is, amikor webshop forgalmát 2 lépésben hétszeresére sikerült növelni. ❌Nem kell tehát új közösségi média platformoktat megtanulni használni és kitapasztalni, ❌Nem kell a nulláról felépíteni rajta a jelenléted, ❌Nem kell folyamatosan aktívnak lenned az új és számodra ismeretlen platformon, ❌Nem kell beletolni elképesztő mennyiségű időt és energiát. Legalábbis addig nem érdemes, amíg a weboldalad nem rakod rendbe. Elképesztő látni, hogy sokan milliókat égetnek el hirdetésekre szemrebbenés nélkül, miközben 1-2 száz ezernél többet egyszerűen nem hajlandóak befektetni egy marketing alapokra épült, jól működő weboldalba, miközben azt várják, hogy dőljenek a milliók. ✅ Először invesztálj az alapokba, építsd fel jól a weboldalt/sales oldalt. ✅ Ha ezt rendbe raktad és már képes látogatóból ügyfeleket csinálni, csak utána foglalkozz a forgalom többszörözésével vagy új forgalom források felkutatásával. Így két lépésben meg tudod többszörözni a bevételt, de ha az első lépés kimarad, akkor a bevétel is kimarad.
Megszerezve: 2022-03-15 17:05:07