További Szoftver cikkek
A mérnök elmondta, hogy az agyi tevékenységek mindegyike minden embernél más elektronikus ujjlenyomatot hagy maga után – az általuk készített eszköz ezt méri, rögzíti, majd ezeket a jeleket képes felismerni, parancsot rendelni hozzájuk.
A fejlesztésben az okozott nagy áttörést, hogy megírtak egy olyan algoritmust, amellyel a keletkező jeleket az azokat létrehozó agyi területeken a forráshoz legközelebb tudják meghatározni. A másik nagy gond az volt, hogy a hagyományos EEG-k drágák, és általában valamilyen gélt szükséges a fejre kenni a jelfogáshoz. A cégnek viszont sikerült egy pár száz dollárba kerülő eszközt összehozni, amihez nem kell zselézni az alany fejét, és néhány perces procedúra után működőképes a headset.
A demonstráción Le bemutatta, hogy a 14 csatornás, magas minőségű, vezeték nélküli EEG kicsi és nem igényli a fenti előkészítést. Új felhasználónál esetében először össze kell hangolni a rendszert az illetővel, a szoftver rögzíti az agy alapállapotát. Ezek után az egyes feladatokhoz tréningezni kell: meg kell tanítani a szoftverrel, hogy egy adott gondolat – egy mérhető és azonosítható agyi tevékenység – érzékelésekor mit kell tennie. A bemutatón látszik, hogy Evan arra gondol, hogy a kocka jöjjön előre, ezt méri a headset, rögzíti, majd amikor újra erre gondol, és a program engedelmesen előre hozza a kockát. (A videóban ezek a részek a negyedik perctől a nyolcadikig tartanak.)
Az arcmozgást is értelmezni tudó technológia sok területen felhasználható: játékoknál, virtuális világok avatárjainak vezérlésében, be lehet húzni rágondolással a függönyt, bekapcsolni a világítást, modelleket lehet vele irányítani, egy mozgássérült arckifejezésének változtatásával iránythatja motoros kerekesszékét, és így tovább.