Móric
9 °C
15 °C

Az Earth és Sky után jön a Google Body

2010.12.17. 16:34
A Google újabb lépést tett annak irányába, hogy tovább népszerűsítsék a nyílt forráskódú WebGL specifikációt, amikor a cég kísérleti oldalán elérhetővé tették az erre épülő testkeresőt, a Google Body Browsert. A rendszert a technológiája miatt a Google Earth-höz hasonlítják, de itt nem bolygónk, hanem testünk felfedezésére bíztatnak, és ehhez nyújtanak szoftveres segítséget.

Idén nyílt forráskódú projektet indított a Google a Mozilla és az Open GL-t felügyelő Khronos Group együttműködésében gondozott Web Graphics Library népszerűsítésére. A cég azt szeretné, ha a grafikus processzorok 3d-gyorsítási képességeit kihasználó webes alkalmazások windowsos PC-ken is elterjednének. Ennek jelenleg az az akadálya, hogy az egyes böngészőkben már most is támogatott WebGL a videokártya OpenGL-meghajtójára támaszkodik.

Míg azonban linuxos környezetben vagy Mac OSX alatt az OpenGL az elsődleges grafikus felület, Windowson nem, és van olyan gyártó, amelynek nincs is használható OpenGL-drivere a Microsoft operációs rendszeréhez.

Az újdonság most annyi, hogy már nincs szükség külső segítségre (Java, Flash) ahhoz, hogy a Google Body használható legyen, mivel a WebGL lehetőséget ad a böngészőben történő natív használatra. Viszont ha meg akarjuk nézni a testtérképet, olyan böngészőt kell használnunk, ami támogatja ezt a technológiát. Ilyen a Chrome és Firefox 4.0 legújabb bétája, illetve a Safari.