Árpád
-2 °C
4 °C

Elképesztő Vista-reklám

2008.04.21. 07:20
Kiszivárgott az a videoklip, amiben a redmondi cég azt kéri a nézőktől, hogy vegyenek Vistát, és pörgessék fel a keresletet. A Microsoftnál már a kilencvenes években és forgattak durva hirdetéseket, összeválogattunk néhány csúcspontot.

Nem tudjuk, pontosan honnan, de előkerült egy Vista-reklám. A pár perces videoklipben a Microsoft legújabb operációs rendszerét reklámozzák, az üzenetet dalban mondják el. Magunk sem tudjuk mire vélni az esetet, mert felfoghatnánk ezt persze viccnek is, de ahhoz nem elég rossz, annyira viszont biztosan nincs kétségbeejtő állapotban a Microsoft, hogy komolyan gondolják a klipet. Mindenesetre a Bruce Springsteenesre vett videóban az énekesek, a színészek azért könyörögnek, hogy vegyünk Vistát, és ezzel pörgessük fel a redmondi cég eredményeit. Jobban értenénk a poént, ha nem arról lenne szó, hogy a Vistát tényleg nem veszik, és tényleg fel kéne pörgetni a keresletet. Aki esetleg arra gyanakszik, hogy valami ellenség készítette a videót a Microsoft lejáratására, annak felhívnánk a figyelmét a cég egyik vezetőjére, Kevin Turnerre, aki szintén szerepel.

A Microsoftnál egyébként komoly hagyománya van a megdöbbentő reklámvideóknak, promóciós klipeknek, ezek közül szemezgettünk néhány csodálatos darabot. Gondolta például, hogy már az MS DOS 5-ös is olyan reklámfilmet kapott a 90-es évek elején, hogy azt látva Steve Jobs belegyömöszölte saját fejét egy Macintosh IIsi flopimeghajtójába? Pedig igaz, és ha nem lenne amúgy is rettenetes egy szöveges operációs rendszert reklámozni, a készítők rapbetétekkel súlyosbították az esetet. Give me 5!

De az állítólag csak belső használatra készült videók sem újak a Microsoftnál, a cég második embere, Steve Ballmer például úgy mutatta be a Windows 1.0-át, hogy Seattle-től Chula Vistáig a legtöbb használtautó-kereskedő és porszívóügynök bezárta a boltot: „Nincs értelme folytatni, már nem tudunk újat mutatni a világnak” – indokolták döntésüket.

A helyzet a következő években sem javult, sőt, romlott. A Windows 3.1-es például igazi agylebontó, neuronpusztító, barázdacsavaró, lebenytépő hirdetést kapott a Japán piacra, sok szakértő szerint az ázsiai országban kibontakozó öngyilkossághullámok elindítója ez a reklám volt.

Nem a legkínosabbak egyike, de azért elég merész húzás volt Bill Gatest Doom-katonának álcázni, főleg bezavarni a Mars-bázisra, ahol mindenféle impek meg katonák támadnak ránk. De a Microsoft vezére a leggazdagabb ember a világon, nem okozhat neki gondot egy kis mészárlás, majd a Windows 95-öt és a Direct X-et éltető beszéd megtartása, hullákkal a háttérben.

„Fiatal voltam, kellett a pénz!” – védekezhet Matthew Perry és Jennifer Aniston azért a borzalomért, amit alant láthatunk. A két Jóbarátok-sztár vidám jeleneteken keresztül ismerteti meg velünk a Windows 95 csodálatos világát, kiderül, hogy az operációs rendszer csupa móka és kacagás, és hogy a Start-menü egy délutáni matiné. Valószínűleg utólag kevésbé szégyellnék, ha egy pedofil-nekrofil-zoofilás pornóban közösültek volna kicsi halott állatokkal.

De nem maradtunk kiszivárgott videó nélkül a Windows XP esetében sem. Ebben megint Steve Ballmer üvöltözi szét a világnak ecseri piacos stílusban a rendszer előnyeit. Megindító.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?