Izidor
0 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Arcfelismerés a reklámiparban

2008.10.26. 13:58
Egy amerikai cég legújabb alkalmazásával egy weboldalon megjelenő fényképeken szereplő emberek különböző tulajdonságait lehet azonosítani. Ezek alapján könnyebb oda illő reklámokat válogatni az adott laphoz.

Manapság a legtöbb középkategóriás fényképezőgép felismeri az emberek arcát a fotókon. A Google képmegosztó szolgáltatása, a Picasa egyenesen csoportokba rendezi a felismert arcokat az alapján, hogy kiket gondol megegyezőnek, megkönnyítve ezzel a fotók személyek szerinti felcímkézését. Mégis kevés olyan alkalmazás van, mely arcok felismerésén és párosításán túl mást is meg tud állapítani egy adott képről.

Egy új amerikai cég egy olyan szolgáltatással rukkolt elő, melynek segítségével jóval több információt megtudhatunk a képen szereplő személyekről. Az EyeAlike nevű alkalmazás nemcsak a személyeket ismeri fel, hanem azok különböző jellegzetességeit is beazonosítja: bőrszín, hajszín, életkor, illetve, hogy férfi vagy nő-e az illető a képen.

Családi fotóiról mindenki könnyedén eldönti, hogy barátai milyen neműek, de ennek automatizálása már lényegesen nehezebb feladat. A programot elsősorban az internetes reklámok területén szeretnék felhasználni. Az EyeAlike segítségével például a csecsemőket ábrázoló képek mellé gyerekeknek szánt termékeket, a nőkről készült fotókhoz kozmetikai szerek reklámjait lehet automatikusan társítani.

A cég az arcok felismerésén túl, a jövőben szeretne más tárgyakat, például autókat vagy cégek lógóit is azonosítani a fotókon. Így akár az is előfordulhat, hogy családi fotóalbumunkat böngészve kedvenc Mercedesünkben ülő gyermekünk fényképe mellett a német autógyártó hazai szalonjainak hirdetései jelennek majd meg.