Megdobta a zeneeladásokat a Guitar Hero 3

2007.11.22. 16:50
Az általunk is tesztelt Guitar Hero harmadik része nyomta le a Halo 3-at a játékeladási toplisták éléről: a megjelenés hetében több mint egymilliót adtak el belőle, annak ellenére, hogy a rajongók szerint messze nincs olyan jó, mint az első kettő volt.

Annál meglepőbb, hogy a játék sikere magával húzta a benne szereplő zenék eladásait is, annak ellenére, hogy a lemezkiadók egyáltalán nem reklámozták, hogy a játékban is elérhetők az egyes számok, sőt, előzetesen attól tartottak, visszaveti majd az eladásaikat, ha a játékkonzolon is meghallgathatók a zenék.

A Nielsen Soundscan adatai pontosan ellentmondanak ennek az aggodalomnak, és azt mutatják, hogy a játékban szereplő számok nagy részénél a digitális terjesztés eladásai meredeken nőttek. Az eladások gyakran megduplázódtak, de a The Sleepingtől a Don't Hold Back, vagy a Sonic Youth-tól a Kool Thing esetében 150-170 százalékkal is megnőttek. Érdekes módon néhány számnál, mint a Beastie Boys-féle Sabotage, alig észrevehető a növekedés.

Az eladások alakulása százalékban (forrás: Ars Technica)

A zenekiadók duplán nyernek, ugyanis a megnövekedett eladások mellett a Guitar Hero kiadójától is jelentős licencdíjat zsebelhetnek be a játékban hallható zenékért. Elemzők szerint azonban a Guitar Hero 3 (és a nagy rivális Rock Band) sikere véget vethet ennek a világnak, és a nyilvánvalóvá lett reklámérték miatt nem a játék készítőjének kell majd könyörögni a számok jogaiért, hanem a zenekiadók fogják egymást ölni azért, hogy bejuttassanak egy-egy számot a következő folytatásba.

A Meta továbbra is korlátozza az Index Facebook elérését, így hiába követ minket, híreink nem követik Önt. Facebook-videón mutatjuk, mi lehet ennek az egyik ellenszere, de ha első kézből akar értesülni a legfontosabb hírekről, töltse le az applikációnkat az App Store-ból vagy a Google Playből, illetve kövesse Twitter-csatornánkat!



  • Eladnék
  • Biztosítás