Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nőkkel ellenőriztetnék Lara Croftot

2002.10.11. 09:05
A Core Design játékfejlesztő stúdió szívesen alkalmazna nőket is a Tomb Raider-sorozat tesztelésére, ugyanis a cég szóvivője szerint a nők agya másképpen működik, mint a férfiaké.
A Core Design játékfejlesztő cég hamarosan szeretné piacra dobni a népszerű Tomb Raider-sorozat új epizódját - a címe egyébként Angel of Darkness (A sötétség angyala) lesz -, de eddig egyetlen nő sem jelentkezett a játék tesztelésére. A cég szóvivője, Gary Reading a BBC-nek azt mondta, hogy szívesen látna több, számítógépes ismeretekkel felvértezett nőt a játék tesztelésénél.

Új nézőpont

"Nem tudjuk, hogy miért nem jelentkeznek hölgyek, viszont van egy sajátos gondolkodásmód, ami a játék tesztelésekor nagyon hasznos, és ebben a nők igen jók lennének" - mondta el a szóvivő. Reading kifejtette, hogy a férfiak és a nők agya különbözőképpen működik. "Mi minden aspektust figyelembe szeretnénk venni. Egy nő agya új nézőponttal gazdagítaná a játékot" - tette hozzá.

Reading nem árulta el, mennyit fizetne egy női tesztelőnek, de közölte, hogy a fizetés nagyban múlik a tapasztalaton és más tényezőkön is. Megnyugtatólag közölte, hogy egy női tesztelő semmiképpen nem keresne kevesebbet, mint egy hasonló képességű és felkészültségű férfi. A Core Design 85 fős csapatában egyébként mindössze öt nő dolgozik.

Unalmas

A tesztelők feladata az, hogy hibákat keressenek a játékban, például nem vagy rosszul működő vizuális effekteket, vagy olyan helyszíneket, ahol Lara véletlenül a falon keresztül közlekedik az ajtó helyett. Richard Apperley, a cég egyik vezető tesztelője elmondta: "Amikor apró hibákat kell keresni és nagyon sok munkád van, az nagyon monotonná válhat."

Az öt Tomb Raider-játékból 1996 óta több mint 28 millió példányt adtak el világszerte.