Az E3 kiállításon az Electronic Arts előadásán nagy hangsúlyt kaptak a külünféle életszimulátorok, legyen szó akár furcsa élőlényekről, vagy virtuális emberekről.
A szeptember 7-én megjelenő Spore volt az egyik fő téma, hiszen az evolúció lépéseit végigkövető játékhoz már június közepén kiadtak egy ingyen letölthető élőlényszerkesztőt. Ezzel a szoftverrel több mint kétmillió furcsa szerzetet hoztak létre a júzerek, ebből nagyjából 1,7 millió volt különböző faj. Will Wright, az életszimulációs játékok atyaúristene szomorúan jegyezte meg a sajtóbemutatón, hogy ennél valamivel kevesebb faj él a Földön.
Wright azt is elmondta, hogy a felhasználók nagyon furcsa élőlényeket teremtettek, például robotszerű karaktereket, és olyan csontvázakat, amelyekről még ők, fejlesztők sem tudják, hogy miként jöhettek létre. Arra gyanakodnak, hogy a júzerek találtak néhány hibát a szerkesztőben, és azt ki is használták.
Való világ
Jövőre jelenik meg a Sims sorozat legújabb verziója, a Sims 3, amelyet jelentősen átdolgoztak, így a virtuális világban minden mindennel összefügg majd. Ez annyit jelent, hogy ha történik valami a játékban, akkor annak minden másra hatása lesz, ugyanúgy, mint a valódi világban.
Annak sem kell csalódnia, aki jobban szereti az állatokat, mint embertársait. A Nintendo Wii és DS játékgépekre készülő SimAnimals – amely 2009 januárjában jelenik meg – gombok nélkül lesz kezelhető, a kijelzőn megjelenő állatokat lehet majd különböző módon megérinteni egy virtuális kézzel. Egy kis ökoszisztémát kell karbantartani, az állatoknak segíteni lehet élelmet találni, családot alapítani, és az állatok emlékeznek majd arra, hogy a játékosok miként bántak velük.