További Szoftver cikkek
Kijelöli az útirányt, ismeri az utcaneveket
A szóbeli utasítások megértéséhez, az útirány szavakba öntéséhez egyetlen, a kézi számítógépekéhez hasonló processzort használ. Teljes irányokat olvas - utcanevekkel, mikor merre (most jobbra, aztán egyenesen, aztán a második keresztutcánál balra, és így tovább) kell fordulni, stb. Gyors, hatékony, felhasználóbarát, "utasításra és kontrollra" (a navigáció mellett például a légkondicionáló teljesítményének fokozására, csökkentésére) ajánlott alkalmazás. A teljesítményt olyan eszközökkel növeli, mint például a hasonló szavak, kifejezések, mondatok között a legkorrektebbek megtalálásában segítő N Best. Homonimák esetében szintén: azonos kiejtésű szavakat javasol, majd megkönnyíti a választást. A JSAPI Focus technológia ugyanazon a Java Virtuális Gépen (Java Virtual Machine, JVM) többféle Java hangalkalmazást biztosít.
A ViaVoice felbecsülhetetlen szolgálatot tehet azzal, hogy a vezető hallja, és nem olvassa az információt. A járművek mintegy hétszáz hangutasítást ismernek fel, továbbá 1,7 millió észak-amerikai utcanevet memorizálnak.
Étterembe is elkalauzol
A kérdésekre természetesnek ható női hang válaszol. A hang- és beszédfelismerő rendszert nem zavarják a környezeti zajok (légkondicionáló, motorberregés, stb.), azok szomszédságában dolgozik. A beszédmintáknál figyelembe veszi a regionális különbségeket, a floridaiakat ugyanúgy megérti, mint New York szülötteit. Sőt, még a (legalábbis például a párizsihoz képest) felettébb bonyolult kiejtésű kanadai franciával is elboldogul.
A kulináris örömök kedvelőiről sem feledkeztek meg a fejlesztők - az autók ViaVoice rendszerébe integrálták a Zagar Survey étteremkalauzt. Ugyanazon a DVD-n található meg, mint a térképek. Az éhes vezetők rákérdeznek a legközelebbi kínai étteremre; nemcsak arra vonatkozóan kapnak eligazítást, hogy merre menjenek, hanem az ételkínálatba és az árakba szintén bekukkanthatnak.
Az új típusú navigációs rendszerek jövője
Nincs szükség se érintőképernyőre, se billentyűzetre, tehát a sofőr teljes mértékben az útra összpontosíthat. A mikrofon kizárólag az ő utasításaira fókuszál. Biztonságos és elegáns megoldás - vélekedik Frank Viquez, az ABI Research elemzője. Míg a 2003-as modellekből hetvenötöt, addig a 2004-esekből száztizenötöt szereltek fel navigációs rendszerrel. 2009-re a piac az egymilliárd dolláros forgalmat is elérheti. A hang- és beszédfelismerés valamint a navigáció egyesítése egyelőre azonban csak a legelegánsabb, legmodernebb autók esetében várható. Meglehetősen borsos a kétezer dollárnyi pluszköltség, és a következő években csak lassú, fokozatos árcsökkenéssel számolnak. Az eddigi manuálisan irányított (felettébb bonyolult) rendszereket viszonylag kevesen használták. Viszont a hanggal, vagy telefonhívással történő kontroll sokkal előnyösebbnek, egyszerűbbnek tűnik. A vezető figyelme nem terelődik el az útról, miközben a közeli torlódások erőteljesebb megvilágítást kapnak a képernyőn.
A Honda az első az IBM technológiáját navigációs rendszerébe integráló autógyártó. Nem kizárólagos a megállapodás, tehát minden bizonnyal újabb tárgyalások, együttműködések várhatók. Az autóipari és az informatikai óriás közös tesztjei arra engednek következtetni, hogy megbízható a rendszer. Természetesen további tesztek várhatók még.