A Nielsen legújabb felmérése szerint a PS3 és az Xbox 360 előtt több időt töltenek a játékosok, mint amennyit tévézésre szánnak.
A csajok az élen
A vizsgálat azt is kimutatta, hogy az ötvenmilliós amerikai darabszámot januárban elért Playstation 2-t rövidesen leváltja valamelyik újgenerációs játékgép a legtöbbet használt konzol-kategóriájában. Azt azonban még nem lehet tudni, hogy ez az elképesztően sikeres, de a felhasználót csak rövidebb ideig lekötni képes Wii lesz, vagy inkább a feleakkora darabszámot elért, de hosszú órákig szórakoztató Xbox 360-as. Jelenleg mindenesetre az összes játékra fordított perc 28,3 százalékát adja a PS2, 17,4 százalék jut az Xbox 360-nak, 16,4 százalék a Wii-nek, 8,4 százalék az Xboxnak, 8,1 százalék a PS3-nak és 3,3 százalék a GameCube-nak.
Kiderült ugyanakkor az is, hogy a lányok meglepően sok időt töltenek a pc-s játékokkal. Legalábbis a decemberi adatokat figyelembe véve azt állítja a Nielsen, hogy a 25 évnél idősebb nők töltötték az összes pc-s játékra fordított idő 54,6 százalékát a gép előtt, ami elég meglepő eredménynek számít.
Az elemzőcég aztán elmagyarázza azt is, hogy jött ki ez a szám, amikor megnevezi a legsikeresebb pc-s játékot. A Nielsen szerint ez a Pasziánsz volt tavaly decemberben, a második meg a FreeCell nevű kártyajáték. Legalább 17 millió amerikai használta ezeket a játékokat tavaly decemberben.