Az, hogy videomegosztót üzemeltetni nem a legjobb üzlet a világon, régóta közismert, azt sem tagadja a Google, hogy a pár éve 1,6 milliárd dollárért felvásárolt YouTube csak viszi a pénzt, nem hozza. Részleteket azonban nem árulnak el arról, mennyi a világ legnépszerűbb videomegosztójának bevétele, és fenntartási költsége. Pár hónapja még évi 500 milliós bukásról szóltak a becslések, most azonban a RampRate elemzőcég ennél jóval alacsonyabb, 174 milliós veszteséget számolt ki.
Az eddig nagyjából napi egymillió dollárra becsült sávszélességigénynek csupán a negyedével számol az új becslés, arra hivatkozva, hogy a Google valószínűleg jóval olcsóbban bérli a maga óriási adatforgalmát kiszolgáló sávszélességet, mint a nagy cégek listaárai. Az elemzés kiemeli, hogy a Goolge-nek mindenképpen megéri a veszteséges szolgáltatás fenntartása, egyrészt az óriási presztízsérték és a rengeteg odaszoktatott felhasználó miatt, másrészt azért, mert lassan, de biztosan emelkednek a hirdetési bevételek is. Harmadrészt meg simán belefér a költségvetésbe: a legutóbbi negyedévben a cég 1,4 milliárdos profittal zárta.
A RampRate tanulmánya arra is kitér, hogy a Google-nek valójában érdekében áll eltitkolni a YouTube pénzügyeit, illetve azokat a teljes cég összesített adatai mögé rejteni. Minél horrorisztikusabb számok vannak a köztudatban a videomegosztó veszteségeiről, annál jobb pozícióból indulhat a film- és zenekiadókkal folytatott tárgyalásokban a cég a tartalmaik licenceléséről, illetve kevésbé indítanak ellenük pereket a jogsértő tartalmak miatt is, ha mindenki úgy tudja, hogy sok pénzt bukik a szolgáltatáson a cég.
A Google szóvivője nem kommentálta az elemzést, és továbbra sem árult el konkrét számokat a YouTube anyagi hátteréről.