Világgazdaság: Új csúcson a netbiznisz
A lap szerint míg két évvel ezelőtt még csak bő 60 milliárdos volt a magyar webáruházak forgalma, addig tavaly már megközelítette a 100 milliárdot, idén pedig várhatóan 130-135 milliárd forintnyi termék cserél gazdát online.
Áprilisban 2700 webshop működött Magyarországon, ez több százzal haladja meg a 2008-as adatot. Az idei forgalmi többlet várhatóan fele-fele arányban oszlik meg a piac régi, illetve új szereplői között. Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak ma már több mint az 1,6 százalékát adja, egy éve ez a mutató még egy százalékon állt.
A bővülésre magyarázatul részben az szolgálhat, hogy a gazdasági recesszió sokakat tett még inkább árérzékennyé, és az online vásárlásra is hajlandó netezők megkereshetik a világhálón a legolcsóbb vásárlási lehetőségeket.
A webes vásárlásban ugyan egyre jobban bízunk, ám az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek – olvasható a lapban.