Kétmilliárd dollárt keresett idén a Facebook

2010.12.17. 09:49 Módosítva: 2010.12.17. 09:51
Bár hivatalosan a Facebook nem erősítette meg sem ezt az adatot, sem az év közben keringő pletykát arról, hogy egymilliárdos bevétel a cél, a Yahoo News értesülései szerint a világ első számú közösségi oldala idén átlépi a kétmilliárd dolláros forgalmat.

Ez két és félszeres növekedést jelent a tavalyi 800 milliós bevételhez képest, bár arról egyelőre nincs hír, hogy ebből mennyi marad az üzemeltetés költségei után nyereségként a cégnél.

Az oldal legfőbb bevételforrása a hirdetésekből fakad, ezen a pályán lassan a Google nagyságrendjét is eléri. Az oldal nagy előnye, hogy rengeteg adatot tud a felhasználóiról (amiknek nagy részét ők önszántukból adják meg a profiloldalukon), így nagyon hatékonyan lehet célzott hirdetési kampányokat folytatni rajta, amelyek olyan felhasználókat érnek el, akiket valóban érdekel a reklámozott termék.

A statisztikák szerint a Facebook havi 50 milliárd reklámmegjelenést tud ma értékesíteni.

A másik nagy pénzforrás (bár még az idei dinamikus növekedése ellenére sincs a közelében sem a hirdetéseknek) a Facebool Credits online fizetési rendszer, amit alkalmazások, tipikusan játékok fejlesztői használhatnak mikrotranzakciókra, kisebb-nagyobb fizetős szolgáltatások működtetésére. A Facebook minden egyes dollárból, ami áthalad ezen a rendszeren, 30 centet zsebretesz fenntartási díjként, és nem is engedélyezi más fizetési módszerek használatát az oldalon.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM