Bernadett
5 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

Feltámadt a Nintendo

2012.01.04. 11:34
Zuhanó részvényárfolyamok, siralmas hardvereladások, ellentmondásos megítélésű sajtókonferenciák. A Nintendo végigbukdácsolta a 2011-es évet, ráadásul az okostelefonos játékok is kifogták a szelet a vitorlájukból. Ennek ellenére az év végi hajrájuk átütő sikert hozott.

Az Egyesült Államokban a Nintendo húzócímei, a 3DS-re készült Mario Kart 7 és a Super Mario 3D Land, illetve a Wii-s Legend of Zelda: Skyward Sword több mint egymillió példányban keltek el eddig. A vállalat augusztus végén csökkentette a 3DS árát 250-ről 170 dollárra, és bár ez azonnal éreztette hatását, a tanulság továbbra is az, hogy a játékosokat elsősorban a minőségi szoftverkínálat érdekli.

A Nintendo 2011-ben 4,5 millió Wii-t értékesített az Államokban, a megjelenés óta 39 millió amerikai háztartásba került be a Nintendo asztali konzolja. A bőven kifutott technológiának számító Nintendo DS az ünnepi szezonban szintén jól teljesített, az eladásai már az 51 milliót is meghaladták az USA-ban. Úgy tűnik, karácsonyra mégis érdemes olcsó játékgépet venni.

A kézikonzol-piacot is a Nintendo uralja

A legnagyobb sikersztori mindenképpen a Nintendo 3DS-hez fűződik. A vállalat nyögvenyelősen startolt kézikonzolja októberre már 6,68 millió példányban kelt el, a legfrissebb adatok tanulsága szerint pedig az eladások mind Japánban, mind az Egyesült Államokban átlépték a négymilliós határt.

A Media Create jelentése szerint a karácsony előtti héten a 3DS-ből 482 200 darabot vásároltak, egy héttel korábban pedig 367 ezret. Ez különösen erős teljesítmény, főleg annak tükrében, hogy ugyanazon a héten startolt a Sony új kézikonzolja, a Playstation Vita, ám abból csak 325 ezer darabot vásároltak. A Vita ráadásul a kezdeti tempót nem tudta tartani. A karácsony előtti héten már csak 75 943-at vásároltak belőle, míg a lejárt lemeznek számító elődből, a PSP-ből több mint százezret pakoltak a kosarakba a japán vásárlók.

Játék nélkül soha

A fentiek azt igazolják, hogy a videojátékos platformok népszerűsége továbbra is a szoftverkínálattól függ. A megjelenést követően a Nintendónak sem voltak átütő sikercímei – ezért is voltak kénytelenek árat csökkenteni, hogy fellendítsék a gép eladásait, és ezáltal megnyerjék a részvényesek és befektetők bizalmát. A kézikonzol ára azonban négy hónapja változatlan volt, amikor feltűntek a közönségkedvenc játékok, ez mégis sokkal jobb hatást gyakorolt a hardvereladásokra, mint a barátságos árcímke.