Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Fokozódó B2B: a fellendülés hírnöke?

2002.09.12. 16:47
Az amerikai vállalatok jelentősen többet használták az internetet beszerzések lebonyolítására 2002 második negyedévében, mint korábban - áll a Forrester Research szerdán közzétett piaci elemzésében.
A Forrester és az Institute for Supply Management (ISM) közös kutatása szerint a második negyedév során az amerikai nagyvállalatok 84 százaléka bonylított beszerzéseket az interneten, míg a megelőző negyedévben 78 százalékuk hajtott végre online üzleti tranzakciókat.

Ezen túl emelkedett az online beszerzési kedv is: a vizsgált vállalatok összes beszerzéseik 6,6 százalékát bonyolították a weben - a B2B beszállítás részaránya így kerek egy százalékot emelkedett az év korábbi időszakához képest.

Költségtakarékosítás

A kiugró negyedév során egy százalékkal emelkedett azon cégek száma, akik mérhetően pénzt takarítottak meg az internetes bizniszelésen: 30 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jobban jártak. A gyáripari szektor menedzserei ennél is örvendetesebb tendenciákat tapasztaltak - 27-ről 33 százalékra emelkedett azok száma, akik költségcsökkenést értek el.

Daniel Garretson, a Forrester elemzője szerint a bíztató eredmények annak tudhatók be, hogy a kisebb vállalkozások tömnegesen fordulnak az online beszerzés felé.

Trendgyanú

Bár a kutatásban úgy fogalmaztak, hogy a B2B aktivitás erősödése a közelgő konjunktúra egyik jele lehet, az ISM szóvivője Edith Kelly-Green hangsúlyozni kívánta, hogy egyetlen negyedév adataiból nem lehet hosszútávú tuti trendeket kiolvasni.

Garretson ugyanakkor úgy vélte, hogy az internetes üzleti kommunikáció fejlődésének tartalékai még korántsem merültek ki, mivel a vállalati átszervezések és a megfelelő online beszerzési kapcsolatrendszer kialakítása időigényes dolgok.