További Üzlet cikkek
Lényeg a szöveg
Az internetről a legtöbb marketingesnek a design, a tetszetős grafika jut eszébe, a céges honlapok többségén azonban a szöveg a legfőbb információhordozó. Az internetes szövegről sokan, sok helyen, sok dolgot leírtak, itt csak a két legfontosabbat ismételném meg. Egyrészt: a linkek nyújtotta új dimenzió olyan többlet, amelyet a tartalom kialakítása során feltétlenül érdemes szem előtt tartani. Másfelől pedig a látogatók (és a keresőrobotok) többsége csak a képernyőn megjelenő szöveg elejét olvassa el. A célközönséghez leghatékonyabban tehát az első 50 szóba bezsúfolt mondanivaló juttatható el.
Hozzáférés a tartalomhoz
"Kétszer ad, aki gyorsan ad" - tartja a mondás. Az interneten inkább az "egyszer sem ad, aki lassan ad" elve érvényesül. Több vizsgálat is alátámasztja, hogy az átlagos látogató legfeljebb 8-10 másodpercig hajlandó várni egy weboldal letöltődésére. A vállalati "honlapfelelősnek" tisztában kell lennie azzal, tipikusan milyen internet-hozzáféréssel rendelkeznek a honlap célközönsége. Érdemes észben tartani, hogy Magyarországon még mindig kevesen rendelkeznek szélessávú (gyors) hozzáféréssel. Az átlagos tárcsázós-modemes hozzáféréssel rendelkező felhasználók számára a látványos zenélő-táncoló oldalak gyakorlatilag elérhetetlenek.
A honlap gyors letöltődése semmit sem ér, ha az információkat nem lehet hamar, egyszerűen elérni. A hatékony navigáció egyik követelménye, hogy a lényeges információknak a lehető legkevesebb kattintással elérhetők legyenek. Ezzel ellentétesek azok a túlstrukturált webhelyek, ahol számtalan menüszintet bejárva lehet csak olvasnivalóhoz jutni.Az emberbarát navigáció lényeges tulajdonsága, hogy használatakor a látogató mindig tudja, hol tart. (További segítséget nyújt a kereső és a honlap-térkép (site map).
Frissülés
Nincs szomorúbb dolog az egyszer elkészített, majd magára hagyott honlapnál. Az információk rendszeres frissítése (és ennek a frissítés dátumával való dokumentálása) motiválhatja csak a látogatókat a rendszeres visszatérésre.
Idővel a legérdekesebb design is elavul, a kezdetben eredeti, érdekes megoldások a visszatérő látogatók számára unalmassá válnak. A profi webhelyek időről időre levedlik régi bőrüket. Bár a redesign általában némi stíluskorrekcióval is együtt jár, az átalakítás célja mégis a látogatók még jobb kiszolgálása, a használhatóság javítása kell hogy legyen.
Interaktív megoldások
Munkatársaim számos olyan vállalati honlappal találkoztak, amelyek semmiféle interaktív elemet nem tartalmaznak. Az ilyen honlapok szerkesztői éppen arról az elemről mondanak le, amely (a link mellett) a honlapot megkülönbözteti a nyomtatott brosúrától. A frissülő információk mellett az interaktív megoldások (rendelés, vendégkönyv, fórum, termékajánlás stb.) ösztönzik leginkább a látogatókat a rendszeres visszatérésre.
Kapcsolat
Sokan csak azért keresik fel a cég honlapját, hogy megszerezzék az alapvető kontakt-információkat. A vállalat címét, telefonszámait, a fontos e-mail címeit nem szabad elrejteni a látogatók elől. Mindez így leírva triviálisan hat, a valóságban azonban sokan megfeledkeznek erről.
Forrás: Dotkom Internet Consulting