Megugrott az utazási üzletág
Az elmúlt ősz - elsősorban a terrortámadások okozta - nehézségei ellenére az e-utazási ágazat januárban visszanyerte életerejét és nagyarányú növekedésbe kezdett. Az amerikai fogyasztók az első negyedévben csaknem 7 milliárd dollárt szántak utazási megrendelésekre a világhálón, ami 87 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2001 negyedik negyedévéhez viszonyítva a fejlődés 39 százalékos. Az utaztatás jelenleg az online kiskereskedelem 41 százalékát adja.
További növekedést prognosztizálnak
Az e-utazási üzletág a Nielsen//Netratings piackutató szerint is fellendülőben van, az e-utazási oldalak márciusi látogatottsága a februári 45,9 millióról 12 százalékkal, 51,2 millióra nőtt. A szörfözők otthon és a munkahelyeken is elárasztották a webet, hogy kihasználják a tavaszi árkedvezményeket. Az első 10 online utazási oldal közül kilenc márciusban két számjegyű növekedést könyvelhetett el. A jövőre nézve is derűlátó a Jupiter Media Metrix piackutató vállalkozás, amely az e-utaztatási szektor további ugrásszerű fejlődésére számít. 2007-re az utaztatási szolgáltatások online értékesítése szerinte elérheti a 64 milliárd dollárt. (2001-ben ez 24 milliárd dollár volt.) Ekkorra - tippjük szerint - az utazással kapcsolatos netes foglalások aránya 11-ről 22 százalékra nő. A repülőjegy-eladások aránya 2007-re a jelenlegi 15 százalékról 28 százalékra nő - vélik.
Visszaesett a hardverkereskedelem
A comScore-felmérés szerint azonban a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva jelentős visszaesést szenvedett el a netes hardverkereskedelem, az elektronikai fogyasztási, valamint a ruházati cikkek online árusítása. A kutató szerint ezek a területek - amelyek az online-kiskereskedelem első ágai közé tartoztak - mára már elérték az e-piaci telítettséget. Negyedéves szinten nőtt az irodaszerek és a jegyek iránti online érdeklődés. Az utóbbi egy évben a jegyeladások, az otthoni és kerti berendezések, valamint a sport- és fitneszeszközök értek el az átlagnál nagyobb fejlődést.