Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Növekvő forgalom az e-kiskereskedelemben

2002.04.30. 10:37
A comScore Networks piackutató cég szerint az Egyesült Államokban az online-kiskereskedelem az első negyedévben rekordértéket, 17 milliárd dollárt ért el. Az elmúlt ősz nehézségei után az amerikai fogyasztók az első három hónapban csaknem 7 milliárd dollárt költöttek el webes utazási irodákban, ami 87 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az Egyesült Államokban a comScore Networks legújabb adatai szerint az online-kiskereskedelem az első negyedévben rekordértéket, 17 milliárd dollárt ért el. Ez 48 százalékos ugrást jelent az egy évvel korábbi időszakhoz, és 8 százalékos növekedés 2001 negyedik negyedévéhez képest. Az utazási szektor figyelmen kívül hagyásával az e-kereskedelmi fejlődés éves szinten 30 százalékos volt. A tavalyi utolsó három hónapban az ünnepek generálta forgalomhoz képest a visszaesés 7 százalék.

Megugrott az utazási üzletág

Az elmúlt ősz - elsősorban a terrortámadások okozta - nehézségei ellenére az e-utazási ágazat januárban visszanyerte életerejét és nagyarányú növekedésbe kezdett. Az amerikai fogyasztók az első negyedévben csaknem 7 milliárd dollárt szántak utazási megrendelésekre a világhálón, ami 87 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2001 negyedik negyedévéhez viszonyítva a fejlődés 39 százalékos. Az utaztatás jelenleg az online kiskereskedelem 41 százalékát adja.

További növekedést prognosztizálnak

Az e-utazási üzletág a Nielsen//Netratings piackutató szerint is fellendülőben van, az e-utazási oldalak márciusi látogatottsága a februári 45,9 millióról 12 százalékkal, 51,2 millióra nőtt. A szörfözők otthon és a munkahelyeken is elárasztották a webet, hogy kihasználják a tavaszi árkedvezményeket. Az első 10 online utazási oldal közül kilenc márciusban két számjegyű növekedést könyvelhetett el. A jövőre nézve is derűlátó a Jupiter Media Metrix piackutató vállalkozás, amely az e-utaztatási szektor további ugrásszerű fejlődésére számít. 2007-re az utaztatási szolgáltatások online értékesítése szerinte elérheti a 64 milliárd dollárt. (2001-ben ez 24 milliárd dollár volt.) Ekkorra - tippjük szerint - az utazással kapcsolatos netes foglalások aránya 11-ről 22 százalékra nő. A repülőjegy-eladások aránya 2007-re a jelenlegi 15 százalékról 28 százalékra nő - vélik.

Visszaesett a hardverkereskedelem

A comScore-felmérés szerint azonban a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva jelentős visszaesést szenvedett el a netes hardverkereskedelem, az elektronikai fogyasztási, valamint a ruházati cikkek online árusítása. A kutató szerint ezek a területek - amelyek az online-kiskereskedelem első ágai közé tartoztak - mára már elérték az e-piaci telítettséget. Negyedéves szinten nőtt az irodaszerek és a jegyek iránti online érdeklődés. Az utóbbi egy évben a jegyeladások, az otthoni és kerti berendezések, valamint a sport- és fitneszeszközök értek el az átlagnál nagyobb fejlődést.