Fizet a bróker
Az online költekezés tortájának legnagyobb szeletét a különböző pénzügyi és gazdasági témájú hírszolgáltatások nyalták fel - havidíjakból és éves előfizetésekből 214,3 millió dollárra tettek szert.
"Ez egy olyan terület, ahol az embereknek a legfrissebb információkra van szükségük, hogy a megélhetésüket biztosítsák." - magyarázza a magyarázatot Michael A. Zimbalist, az OPA vezégirazgatója a New York Timesnak.
A történelmileg erős ágazatban a Wall Street Journal Online vezet hatszázötvenezer előfizetővel - a WSJ így épphogy második a fizetőjúzer toplistán a RealNetworks életmód témájú multimédiás szolgáltatásai mögött.
Sport és anigifek
A fizetős online erősödését támogatta a tartalomszolgáltatások népszerűsödése. Az előfizetéses tartalom a mezőny leggyorsabban növekedő alkategóriája. 2001-ben összesen 72 millió dollárt szedtek be, erre azonban jelentősen rátett az az 53 millió dolláros bevétel, ami az idei év első negyedévében keletkezett.
Tartalom terén eddig elsősorban a társkereső szolgáltatások húzták az eredményeket, de jelentős mennyiségű fizető érdeklődőt vonzott pár sportstatisztikai adatbázissal megtámogatott sporthír-szolgáltató és virtuális képeslapküldő is.
Az American Greetings.com virtuális üdvözlőlapjai például másfél millió vásárlót vonzottak, amellyel a cég tisztes tizenkét millió dolláros bevételt tekerhetett be.
Lassacskán csökken a reklámbevételek jelentősége
Az OPA felmérése szerint a digitális szolgáltatások bevételei a 7,2 milliárdos reklámköltés egytizenegyed részét tették ki. Zimbalist viszont úgy véli, hogy a fizetővendégektől származó bevételek az aránya fokozatosan javulni fog, miután a szegmens 2002 első negyedévében háromszázmillió dolláros bevételre tett szert, amely a teljes tavalyi év eredményének fele.