Mindenhol megjelennek
A telefontársaságok egy része már meg is jelent az üzleti és a lakossági előfizetőket egyaránt megcélzó versengő ajánlataival. A vezetékes piac közel 80 százalékát kezében tartó Matáv helyi csúcsidejű lakossági tarifája még percenként 11, míg az üzletiben már 9 forint alá megy. Az alternatív szolgáltatók közül a GTS-Datanet célozza meg mindkét felhasználói kört, míg az eTel és az Externet óvatosabb, elsőként az üzleti ügyfeleknél tesz próbát. Az alternatívok helyi tarifái viszont bátrabban mennek a percenként 10 forint alá, igaz, az egyes díjcsomagok több tízezer forintos havi forgalmi vállalást írnak elő.
A koncessziósok köréből a Hungarotelnél még csak az előkészületek folynak, a legnagyobb alternatív szolgáltató Pantel információink szerint pedig először ugyancsak az üzleti előfizetők piacán tesz próbát. A piac legfiatalabb szereplője, a Tele2 is jelezte, hogy még az idén bővíti a kínálatát a helyi hívásokkal, tudta meg a Világgazdaság Laczkó Tóth Gergely ügyvezető igazgatótól.
Vonzó lakosság
Már önmagában a helyi hívások piaca sem lebecsülendő, noha a szolgáltatók korábban többször is jelezték, hogy ezek a tarifák már költségszint közeliek, kevés bennük a tartalék, még így is vonzóak lehetnek, hiszen az országos és teljes percforgalom 40 százalékára rúgnak.
Szakértők szerint azonban a szolgáltatók számára az igazi üzleti lehetőséget az jelenti, hogy a helyi hívások szabaddá tételével komplex ajánlatokkal jelenhetnek meg a versenytárs piacán. Ráadásul az ily módon éleződő verseny az eddig a vezetékes piacon nem használt díjcsomag-koncepciót, a hívásiránytól független átalánydíjas lehetőséget hozza felszínre, ami a jövő iránya, mondta el a Világgazdaságnak Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója. Szerinte azonban a liberalizáció teljessé válása az idén még nem, legfeljebb jövőre érezteti majd hatását a piaci arányok változásában.
A piaci mozgás mértékét a következő tizenkét hónapban ötvenezer előfizetőre teszi Zsembery György, az Invitel marketing vezérigazgató-helyettese.