Csak a cégek 17 százaléka zárkózik el
A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó kereskedelmi cégek 78 százaléka már rendelkezik internethozzáféréssel, az elkövetkező egy évben az ellátottság várhatóan 10 százalékkal nő.
A kereskedelmi cégek közül minden második üzemeltet saját honlapot, 11 százalék tervezi annak létrehozását, és csupán 17 százalékuk zárkózik el az online felület kialakításától.
Még inkább csak marketingre használják
Az internettel rendelkező kereskedelmi cégek 34 százalékánál a termékek, szolgáltatások elektronikus úton való megismerésére, 11 százalékuknál megrendelésre, 6 százalékuknál a szállítási feltételek megadására, 5 százalékuknál pedig a fizetési mód meghatározására is lehetőség nyílik a világhálón keresztül.
Az ISDN a legelterjedtebb
A kereskedelmi cégek körében a legelterjedtebb internethozzáférés, mintegy 42 százalékkal az ISDN. Ezt a kapcsolt vonali modem követi 33 százalékkal, továbbá jelentős a bérelt vonal 19 százalékos részaránya. A trendek alapján pár százalékkal várhatóan megnő a bérelt vonal aránya, és egyre inkább előtérbe kerülnek a kábeltévés és az ADSL-csatlakozások, elsősorban a kapcsolt vonali modemes és az ISDN-hozzáférés rovására - olvasható a felmérésben.