A zene világában a közel-keleti békekötés jelentőségével bír, hogy a kiadók felismerve közös érdeküket legalább a kíbertérben együtt tudnak működni. Az üzlet a Listen.com-ot egy csapásra a nagy kiadók kiemelt partnerek közé emeli. Ez a kapcsolat valóban lehetővé teszi, hogy a felhasználóknak semleges félként ajánlhassa a zeneválogatásokat - jelentette ki Dave Williams, a Listen marketingért felelős alelnöke. "Kellett már egy hely, ahova érdemes ellátogatni, ha letölthető zenét keres az ember. A kiadóknak szükségük van olyan online megjelenésre, ahol nem egymás ellen fújnak, hanem együtműködnek."
Az üzlet értékéről és az értékesített részvények arányáról semmi nem szivargott ki. A társaság, melynek egyébként Madonna - és az énekesnő ügynöke - is részvényese, a honlapjára látogatókat jelenleg 50 ezer művész 400 site-on szétszórt sokezer felvételéhez igazítja útba. A Listen.com nem kívánja megváltoztatni azt a dicséretes szokását sem, hogy a nagy márkák mellett oldalain független kiadókat is népszerűsít. Ezen felül bárki ajánlhat web-en talált zenét a szerkesztők figyelmébe.
A nagy kiadók nekiláttak a világháló agresszív meghódításának. Nagyon is megválogatják, hogy kivel dolgoznak együtt - véli Williams. Úgy érezzük, ha akad valaki, aki Svájc analógiájára teljesen pártatlan, és mégis részese a történéseknek, annak jelenléte a piac minden szereplője számára értékes segítség.
A Listen.com a zenei katalógusát egyidejűleg számos nagy portál, például az Excite@Home, Lycos, Snap.com számára is elérhetővé teszi. Eközben az öt nagy kiadó helyett lassan négyről kell beszélni. Januárban a Time Warner bejelentette, hogy az érdekeltségébe tartozó Warner Music Group szorosabban együtt kíván működni az EMI Rcorded Music kiadóval. Terveik között szerepel egy közös márkanév bevezetése, amelynek révén évi közel 20 milliárd dolláros forgalmat érhetnek el. Az együttműködést az év második feléig biztosan nem hozzák tető alá.