További Üzlet cikkek
Vállalatok, melyek óriási összegeket költenek márkanevük kialakítására szinte teljesen védtelenek a rosszindulatú versenytársak, vagy egyszerűen csak unatkozó gyerekek támadásaival szemben.
A márkákkal való visszaélést megelőzni nem lehet. Lehetőség van viszont az illegális márkahasználat, a különféle márkákkal való visszaélések, követésére, leleplezésére. A cél azonos, a megoldásra vonatkozó stratégiák jelentősen különbözhetnek.
Szörfös zsaruk
Az egyik legismertebb üdítőital gyártó például főállású dolgozókat -jogászokat - foglalkoztat, akik munkaidejüket jórészt az interneten való "szörfözéssel" töltik. Ennek során meglátogatják a korábban már jogsértésen ért és általában írásban figyelmeztetett webhelyeket, felveszik a kapcsolatot a jóhiszemű, de mégis illegális márkanév használókkal és megpróbálják felderíteni a súlyosabb, szándékos jogsértéseket.
Vannak cégek, melyek inkább az erre szakosodott "márka-rendőrökben" bíznak. Az olyan cégek, mint a Thomson and Thomson, a Cyveillance és számos hasonló vállalkozás emberi munkával, illetve erre a feladatra készített, általában saját fejlesztésű szoftverekkel képesek számos visszaélés felderítésére.
|
Forrás: Dotkom Internet Consulting