Valér
4 °C
8 °C

Akadozik a T-csoport szolgáltatása

2006.11.29. 12:19
Hétfő este állt le a telefonszolgáltatás Budapesten, a XIII. kerületben, a problémát szerda reggelre sem sikerült megoldani.

Egy olvasónk értesített minket arról, hogy a XIII. kerületi üzletében hétfő óta nincs telefonszolgáltatás. Több helyi céggel is beszélt, és mind ugyanerre a hibára panaszkodtak. A probléma csak a T-Com vezetékes hálózatában tapasztalható, onnan viszont semmilyen hívást nem lehet kezdeményezni.

Süket a vonal

Olvasónk szerint hétfőn ment el a vonal, a problémát azonban még kedd délig sem sikerült a szolgáltatónak megoldania. A telefonszámok természetesen kívülről sem érhetők el, a XIII. kerületi üzlet telefonja folyamatosan foglaltat jelzett. A T-Comot valószínűleg rengetegen hívták a probléma miatt, a hibabejelentő ugyanis egy előre rögzített üzenettel indul:

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy Budapesten, a XIII. kerületben központi probléma lépett fel. A hiba elhárítása folyamatban van.

A kezelő elmondta, hogy hétfő este óta tudnak a problémáról, ami az egész kerületet érinti, és várhatóan még kedden visszaáll a szolgáltatás.

Ugyanakkor a találomra felhívott XIII. kerületi telefonszámokból több is kicsengett*, valószínűleg tehát csak egyes városrészeket érint a probléma a kerületen belül.

Ma megjavul

A Magyar Telekom sajtóosztályát is megkerestük a problémával. A hivatalos magyarázat szerint szoftvercsere közben váratlan hiba lépett fel november 27-én 19 órakor az angyalföldi központban levő Hytas menedzselő rendszerben. A hiba a XIII. kerületben több ezer előfizetőt érint. A szakemberek a hiba elhárítását az éjszaka folyamán azonnal megkezdték a gyártó bevonásával. A szolgáltatás várhatóan kedd 15 óráig teljes mértékben helyre áll, legalábbis a közlemény szerint. Kedd este azonban még mindig nem működtek a vonalak, a problémát szerda reggelre sem sikerült megoldani. A Magyar Telekom szerint a szolgáltatás helyreállítása bizonytalan ideig eltart, olvasóink szerint azonban szerda este már működött a telefon.

A társaság tájékoztatása szerint az érintett ügyfélkörnek a szüneteltés idejére a havi előfizetési díjat automatikusan jóváírják a következő havi számlán.

A mostani eset emlékeztet a tavaly szeptemberire. Akkor is a Magyar Telekom egyik szolgáltatása szállt el, csak akkor internettel volt baj. A probléma kijavítása több napig tartott, és azokat az előfizetőket érintette, akik a Huawei modemeit használták. A baj akkor jelentkezett, amikor a T-Com az országos DSLAM vezérlő szoftverén szinkronizálási módot változtatott annak érdekében, hogy egyidejűleg minél több felhasználó tudjon csatlakozni a hálózathoz. A Huawei modemeket viszont megviselte a váltás, így napokig másodpercenként 40 bájt volt a szélessáv.

Máshol is

A T-csoport egyes területeinek működési zavaraira több olvasónk is panaszkodott. Állítólag a második kerületben is süket a vonalak egy része, egy lőportár utcai irodaházban még szerda este sem volt internet. Volt, aki arról írt, hogy hétfő este, kedd délelőtt nem működött Óbudán a T-Kábel szolgáltatása, a jelzett időpontban nem volt kábeltévé, de internet sem. A szolgáltató közlése szerint karbantartás végeztek a kerületben, a munkák közben viszont meghibásodás lépett fel.

A probléma az óbudai előfizetők felét érintette, több ezer ember maradt internet vagy kábeltévé nélkül. Kedd reggel 11 órára a körzet 90 százalékában sikerült visszaállítani a szolgáltatást, azt ígérték, szerdára mindenhol befejezik a munkálatokat. A T-Kábel óbudai leállásának nincs köze a T-Com XIII. kerületi problémáihoz. Olvasóink szerint a második kerületben egyes előfizetőknél nem működött a kábelszolgáltatás a T-Kábel hálózatában, az internettel és az ip-telefonnal azonban nem volt baj. A T-Online ügyfélszolgálatán pedig a következő üzenet fogadja azokat, akik belépnek az egyes menüpontba:

"Tisztelt ügyfelünk! Felhívjuk szíves figyelmét, hogy átmeneti hálózati hiba miatt Kelet-Magyarország egyes területein kapcsolódási és adatforgalmi problémák lehetnek. A hiba elhárításáig szíves türelmüket kérjük!"

A T-Online sajtóosztályán azonban elmondták, hogy ez egy régi üzenet, jelenleg semmilyen fennakadás nincs a társaság internetszolgáltatásában, és a közelmúltban nem is volt.

*A csörgetésért XIII. kerületi olvasóinktól ezúton is elnézést kérünk.