A számítógépes rendszer ellenőrzi, hogy az igény hogyan illeszthető a korábbi megrendelések közé. Ha a telefonos diszpécser nem tudja biztosítani a kívánt időpontot vagy felszállási helyet, több alternatív lehetőséget is felkínál. A központ ezt követően valamennyi előjegyzés alapján kialakítja a leggazdaságosabb útvonalat, és ezt SMS üzenet útján juttatja el a buszon működő számítógépbe.
Nyertek a golfosok
A 112 éves múltra visszatekintő warkworthi golfklub tagjai számára például áldás az új utazási megoldás. A legközelebbi hagyományos buszmegálló ugyanis a klub épületétől másfél mérföldre van. "A Phone and Go számunkra a tökéletes megoldás. A tagok a házaiknál szállnak fel, és a klub bejáratáig viszik őket" - mondta a BBC-nek Melvyn Rose, a klub tiszteletbeli titkára.
"A következő nagy kihívás a tömegközlekedés számára a vidéki lakosság valamennyi rétegének visszacsalogatása lesz. Ehhez a hozzáállás alapvető változására lesz szükség, hiszen túl sokan szoktak rá a saját autó használatára" - jelentette ki John Nelson, a projekt vezetője.
A projekt minibuszainak legtöbb utasa nyugdíjas, fiatalkorú vagy kisgyermekes anya. A szervezők ennek ellenére azt remélik, hogy a társadalom mindegyik rétegét képes lesz megszólítani az új utazási rendszer.