Bolti etnográfia
A vásárlók bevallására alapuló, kérdőíves kutatás helyett a vállalatok a technológia segítségével a vásárlók megfigyeléséből nyernek információkat. A félig humorosan "bolti etnográfiának" nevezett új tudomány éppúgy tanulmányozza a boltba betérőket, mint a múlt század utazói a vadembereket és vadállatokat.
A vállalatok szeretik titokban tartani bolti etnográfiai kutatásaikat, mivel a polgárjogi aktivisták élesen tiltakoznak minden hasonló kezdeményezés ellen, mondván, az ilyen megfigyelés sérti a magánszférát.
A Prada vásárlóinak egy részét nem zavarja az ilyesmi; a boltba betérő Lindhart Gross a Washington Postnak azt nyilatkozta, semmi baja a megfigyeléssel, amennyiben az javítja a szolgáltatás minőségét. "Manapság már semmit sem tehet úgy az ember, hogy ne figyelnék."- mondta szkeptikusan Gross. Más vásárlók azonban ellenzik a dolgot: Jennifer Yoder szerint a boltoknak éppúgy ki kéne függeszteniük adatkezelési gyakorlatuk leírását, mint a weboldalaknak.
A Washington Post által megszólaltatott marketingszakember, Paco Underhill szerint a cégeket nem annyira az egyes emberek viselkedése érdekli, inkább a tömegeké; Underhill a "törzsi viselkedés" kifejezést használta a vásárlóközönség jellemzésére.