További Üzlet cikkek
Szó van külföldi partner bevonásáról, a honlapot és a játék szerkezetét pedig teljesen átalakítjuk - mondta az Indexnek az ismeretlen internetes vállalkozó, majd ismételten megerősítette, hogy erre a közeli időben azért nem kell számítani. Az okokat firtató kérdésünkre annyit mondott, hogy az interenetes reklám ,,Magyarországon gyerekcipőben jár", valamint hogy ,,nagyobb piacra számítottak".
Pénzért nézett reklám
A sokpenz.net domain-nevet 1999 október 4-én bejegyeztető TeleGames Bt. gyakorlatilag lekopírozta a nála valamivel korábban indult hazai ,,úttörő", a forinter.net. szisztémáját, amelyet ez utóbbi feltehetőleg valamelyik amerikai példaképétől kölcsönzött. A rendszer lényege az lett volna, hogy a jelentkezőknek - akiknek részletes kérdőívet kellett kitölteniük fogyasztási szokásaikról, végzettségükről, érdeklődési területükről - egy program letöltését követően szörfözés közben folyamatosan egy reklámablakot kellett volna nézniük, de ennek fejében a reklámbevétel 42 százaléka őket illette volna.
A szisztéma a pilótajátékokból és a sok régi barátság megszűntéért felelős Multi Level Marketing (MLM) rendszerekből jól ismert beszervezősdivel egészült ki, vagyis a belépő piramist építhetett maga alá, és részesült (volna) az ebben részt vevő játékosok jutalékából is. Erre azért volt szükség, mert a barangolás közbeni vizuális szennyezésért önmagában nem járt volna akkora pénz, ami tömegével vonzotta volna az internetezőket. A személyes adatok azért összegyűltek
A sokpenz.net esetében a dolog megrekedt a személyes adatok begyűjtésénél. Ez egyébként nem példátlan dolog, hiszen az internetes marketing ezen formájának őshazájában, az Egyesült Államokban is a helyzet, hogy a ,,get paid to surf"-cégek túlnyomó többsége a címeket már begyűjtötte, de a reklámozást még nem kezdte el.
Ami a piramisépítést illeti, a gyakorlatban természetesen bebizonyosodott, hogy ezen az úton sem lehet értékelhető bevételt szerezni, hiszen ahhoz az kellene, hogy a beszervezettek, majd a további szinteken lévők is mind ki tudják alakítani a maguk hálózatait, melyek tagjainak ráadásul rendszeresen kellene szörfözniük.
A Spedia nem száll be
A sokpenz.net alapítói már induláskor közölték, hogy a sikeres működéshez először megfelelő számú résztvevőt kell beszervezniük. A ,,kritikus tömeg" mielőbbi elérésének érdekében idén év elején felvásárolták a konkurens forinter.net-et, de a jelek szerint ez sem volt elegendő.
A TeleGames Bt. képviselője kérdésünkre határozottan cáfolta azt a pletykát, hogy a hasonló műfajban utazó amerikai Spedia vásárolná fel őket.