A Sony nyeresége is megzuhant
Drámai, 72 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni a Sony az aktuális negyedéves pénzügyi jelentésében a tavalyi év hasonló (júliustól szeptemberig tartó) periódusához képest. A teljes cég nyeresége 214 millió dollár volt, ami alig több mint a negyede a tavaly nyári eredménynek. A 21,4 milliárdos forgalom viszont szinte pontosan megegyezett a tavalyival, vagyis a hatékonyság esett vissza drasztikusan.
Elemzők az erős jent tartják a jelenség fő okának: a Sony bevételeinek 80 százaléka külföldről érkezik, de a végső elszámolás a japán valutában történik. Minél erősebb a jen, annál kevesebbet jut belőle minden egyes külföldről érkező dollárért és euróért. Márpedig a jen 13 éve nem volt olyan erős a dollárhoz képest, mint most.
Az eredmények tükrében a Sony erősen visszavett a teljes pénzügyi évre (ami április elejétől március végéig tart) előrejelzett profitjából is: jelenleg másfél milliárd dollárt várnak, ami közel hatvan százalékkal kevesebb, mint a múlt évben.
A Sony néhány éve komoly válságban volt, amiből a cég történetének első nem japán vezérigazgatója húzta ki a vállalatot - most azonban újra pesszimisták az elemzők a cég jövőjével kapcsolatban. Az elektronikai eszközök, főleg a síkképernyős tévék hozzák a nyereség nagy részét, de szinte minden más terület, ahol a Sony versenyez, ingoványos. Az Ericcsonnal közösen futtatott mobiltelefonos üzletág veszteséges (16,5 millió mínuszt hozott össze a negyedévben), a zenei részleg szintén (a Sony BMG 32 milliós veszteséggel zárt), a játékrészleg a PlayStation 3 emelkedő eladásai ellenére sem tud még nyereséget termelni, a filmes szekciót pedig idén a Hancock sikere mentette meg; a 600 milliós jegybevételt termelt szuperhősös sztori volt nagyjából az egyetlen sikerük.